فراخوان ایده های نوین مصالح ساختمانی
فراخوان ایده های نوین مصالح ساختمانی
مهلت ارسال طرح برای فراخوان فناوری و نوآوری در حوزه مصالح نوین صنعت و ساختمان تا ۱۵ بهمن‌ماه تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،ایده های نوین مصالح ساختمانی؛ مواد نوآورانه ساختمانی آینده صنعت ساخت و ساز را بنا می‌کنند و بر این اساس دانشمندان و فناوران در سرتاسر جهان در حال تحقیق و توسعهٔ مواد ساختمانی جدید و تکامل فناوری‌های از قبل ایجاد شده‌ای هستند که ارزش خود را در صنعت ساخت و ساز نشان داده‌اند.

این مواد و فناوری‌ها باید کارا، با دوام، قابل بازیافت و بدون ریسک باشند و علاوه بر افزایش کارایی ساختمان‌ها از نظر مصرف انرژی و تولید ضایعات و افزایش ایمنی، می‌توانند جلوه جدیدی به ساختمان‌ها و در نتیجه به شهرها ببخشند.

با توجه به نیاز کشور به روش‌ها و مصالح نوین ساختمانی، شبکه تبادل فناوری با همکاری یکی از شرکت‌های بخش خصوصی در نظر دارد طرح‌های نوآورانه در زمینه مصالح ساختمانی را جمع‌آوری کرده و از طرح‌های برگزیده تا صنعتی شدن حمایت کند.

محورهای این رویداد شامل موضوعاتی چون مصالح ساختمانی نوین، روش‌های ساخت و ساز نوین، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب، تجهیزات نگهدارنده و تثبیت‌کننده نوین، افزایش ایمنی ساختمان به خصوص در بحث حریق و زیست سازگار کردن ساختمان و کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن می‌شود.

به نقل از ستاد نانو، طرح‌هایی که به این فراخوان ارسال می‌شود باید از لحاظ بازار و کسب و کاری، توجیه داشته و دارای تیم با انگیزه و متخصص و همچنین توانمند باشند. بازار هدف و مشتریان مناسبی برای آن محصول وجود داشته باشد. ایده‌های ارسالی نیز دارای نوآوری باشد و در داخل کشور به تولید نرسیده باشد.

بخوانید:  کوچک ترین جزیره مسکونی دنیا کجاست؟

به طرح‌های برگزیده در این رویداد گرنت نقدی و آزمایشگاهی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان اعطا می‌شود و جایزه نقدی ۳۰ میلیون تومانی به نفر اول و ۲۰ میلیون تومانی به نفر دوم پرداخت خواهد شد.

مهلت ارسال طرح برای فراخوان فناوری و نوآوری “فرصت تجاری‌سازی ایده‌های جدید در مصالح نوین صنعت و ساختمان” تا ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

فراخوان ایده های نوین مصالح ساختمانی
  • منبع خبر : ایسنا