جمعیت اجاره نشین در ایران چقدر است؟
جمعیت اجاره نشین در ایران چقدر است؟
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی گفت: با وجود آنکه ۱۰ درصد بیش از تعداد خانوار‌های ایرانی مسکن داریم، اما به دلیل مشکل در عرضه و تقاضای مسکن جمعیت اجاره نشین در ایران به هفت میلیون ایرانی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،جمعیت اجاره نشین در ایران؛ خشایار باقرپور گفت: با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی توسط دولت آرامش نسبی در بازار مسکن حاکم می‌شود، اما باید همزمان با ساخت این واحد‌ها، برای تقاضای مسکن سال‌های قبل که به ۶ میلیون واحد مسکونی می‌رسید برنامه ریزی شود و اقدامات اجرایی آن صورت گیرد تا منجر به کاهش جمعیت اجاره نشین در ایران شود.

تعداد جمعیت اجاره نشین در ایران چقدر است؟

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران هم اکنون ۱۰ درصد بیشتر از تعداد خانواده‌های ایرانی در کشور مسکن داریم؛ اما حدود هفت میلیون خانواده مستأجر در کشور وجود دارند و این به معنای آن است که سیستم توزیع ما در زمینه مسکن مشکل داشته است.

او می‌گوید: تنها راه خروج بازار مسکن از رکود تورمی موجود اجرای قانون جهش تولید مسکن است. از سوی دیگر استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی و تحریک بخش تولید با تضمین سود معقول برای سازندگان مسکن اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد و تنها با این راهکار‌ها می‌توان به خروج بازار مسکن از رکود و تورم موجود امیدوار بود.

مسکن، طبق آخرین آمار‌های بانک مرکزی امروز با افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت مواجه شده که بسیاری از کارشناسان علت آن را کاهش تولید مسکن و همچنین تبدیل شدن آن به کالای سرمایه‌ای به دلیل تحریک تقاضا از جانب سیستم بانکی و تزریق تسهیلات به بخش خرید به جای تولید می‌دانند.

بخوانید:  ثبت‌نام وام نوسازی مسکن غیرحضوری است
  • منبع خبر : تابناک