رکودشکنی بازار مسکن انگلیس در سال ۲۰۲۱
رکودشکنی بازار مسکن انگلیس در سال ۲۰۲۱
بازار مسکن انگلیس سال ۲۰۲۱ را با رکورد به پایان رساند و میانگین قیمت مسکن به ۲۵۴،۸۲۲ پوند رسید که نسبت به سال قبل از آن ۱۰.۴ درصد افزایش داشت. به گزارش اخبار ساختمان، بازار املاک بریتانیا سال 2021 را با رکورد به پایان رساند و میانگین قیمت مسکن به 254,822 پوند رسید که از ابتدای این سال 24 هزار پوند و نسبت به دسامبر سال قبل از آن 10.4 درصد افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،بازار مسکن انگلیس؛ بر اساس داده های مؤسسه مالی “نیشنواید” Nationwide قیمت مسکن در ماه نوامبر یک درصد رشد کرد و شاهد بیشترین افزایش قیمت در یک سال از سال ۲۰۰۶ در بازار مسکن انگلیس بود.

رابرت گاردنر، اقتصاددان ارشد نیشنواید در این باره گفت: قیمت یک خانه معمولی در بریتانیا اکنون به رکورد ۲۵۴,۸۲۲ پوند رسیده است که ۲۳,۹۰۲ پوند در طول سال افزایش نشان می‌دهد. این بزرگترین افزایشی است که ما در یک سال از نظر نقدی شاهد بوده ایم. قیمت ها در حال حاضر ۱۶ درصد بالاتر از قبل از شیوع همه گیری کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ است.

وی در ادامه گفت: علیرغم پایان برنامه (تشویقی) معافیت مالیاتی برای خرید مسکن پس از سپتامبر، تقاضا در ماه های اخیر همچنان قوی بوده است.

تاییدیه‌های وام مسکن برای خرید خانه همچنان بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری بوده است، اگرچه در ماه اکتبر با کاهش فعالیت در بازار مسکن پس از هجوم اوایل سال ۲۰۲۱ تعداد این وام‌ها کاهش یافت.

با این حال، در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۱، تعداد کل معاملات ملک تقریبا ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بود.

بخوانید:  آمادگی برای جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های گردشگری مشهد
  • منبع خبر : تسنیم