نماسازی سلیقه‌ای نباید در شهرها ادامه پیدا کند
نماسازی سلیقه‌ای نباید در شهرها ادامه پیدا کند
رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: خیابان‌های اصلی مرکز شهر از لحاظ نماسازی باید با تاییدیه سازمان نظام مهندسی متحدالشکل باشند تا زیبایی شهر دوچندان شود؛ این سازمان نباید اجازه دهد که نماسازی سلیقه‌ای در شهر ادامه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما، نماسازی سلیقه‌ای؛ رضا بیرانوند در دیدار با اعضای جدید هیئت مدیره نظام مهندسی لرستان، اظهار کرد: بافت قدیمی، در بسیاری از معابر و کوچه‌های موجود و تفکیک زمین‌ها، نمای بدی را در شهر خرم‌آباد به وجود آورده است.

نماسازی سلیقه‌ای در خرم آباد

وی ادامه داد: خیابان‌های اصلی مرکز شهر از لحاظ نماسازی باید با تاییدیه سازمان نظام مهندسی متحدالشکل باشند تا زیبایی شهر دوچندان شود؛ این سازمان نباید اجازه دهد که نماسازی به صورت سلیقه‌ای در شهر ادامه پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد تصریح کرد: انتظار می‌رود سازمان نظام مهندسی، توجه به ارتقای سطح نماسازی ساختمان‌ها را با همکاری شهرداری در دستور کار قرار داده و نظارت کافی در ساخت و ساز مسکن توسط ناظران انجام شود تا از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد جلوگیری شود.

سعید فتوحی، شهردار خرم‌آباد هم در این دیدار گفت: شهرداری و سازمان نظام مهندسی با کارهای علمی، کارشناسانه و تعامل می‌توانند در بحث ساختمانی با یکدیگر همکاری کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت مالی شهرداری، ضروری است که اقدامات ما در تمام حوزه‌ها با دقت و چکش کاری بیشتری اجرایی تا از نماسازی سلیقه‌ای جلوگیری شود.

فتوحی تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که انجام کارها را کند کرده تقابل برخی از مدیران اجرایی با یکدیگر است؛ به طور مثال شهرداری یک هزار و ۷۰۰ سرویس نخاله برداری در پادگان ۰۷ را انجام داد؛ برای ساخت پارک هفت هکتاری در این محل، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده، ولی اختلاف میراث فرهنگی و ارتش کار را متوقف کرده است.

بخوانید:  صنعتی‌سازی ساختمان تنها راه کاهش قیمت مسکن
  • منبع خبر : صمنا