باغ‌موزه دفاع‌مقدس مشهد به پروژه‌ای ملی تبدیل می‌شود
باغ‌موزه دفاع‌مقدس مشهد به پروژه‌ای ملی تبدیل می‌شود
موسی الرضا حاجی‌بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدگفت: خراسان علیرغم فاصله‌ای که به لحاظ جغرافیایی با جبهه‌های جنگ داشت، شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده و لذا شایسته‌ است که باغ‌موزه دفاع مقدس مشهد، باغ‌موزه‌ای ملی و در خور شان و جایگاه مشهدالرضا(ع) باشد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،باغ‌موزه دفاع‌مقدس مشهد؛ موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفتگویی با اشاره به نشست اخیر رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین سردار یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، اظهارکرد: تمامی افراد جامعه باید در برابر حفظ ارزش‌های شهدا و ایثارگران احساس مسئولیت داشته باشند چرا که امروز هر چه داریم را مدیون و مرهون این عزیزان می‌دانیم.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار، نقش بسیار پررنگی در ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد دارد، گفت: یکی از مخاطبان اصلی این نگاه و رویکرد، نسل جوان است؛ امروز آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهید و شهادت یکی از وظایف مهم مسئولان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: یکی از محورهای جلسه مذکور، تبدیل شدن باغ‌موزه دفاع مقدس مشهد به باغ‌موزه‌ای ملی است؛ دلاورمردان بسیاری از خراسان بزرگ برای اعتلاء نام ایران و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی جان‌فشانی کرده‌اند.

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: خراسان، شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده و شایسته‌ است که باغ‌موزه دفاع‌مقدس مشهد، باغ‌موزه‌ای ملی و در خور شان و جایگاه مشهدالرضا(ع) باشد.

وی از همراهی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور برای تحقق این مهم خبرداد و گفت: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را رسالت و وظیفه خود می‌داند و هرگونه تعامل و همراهی را در این مسیر خواهد داشت.

بخوانید:  کمبود زمین مانع توسعه فضای سبز حاشیه شهر مشهد

حاجی‌‎بگلو افزود: جلسات مشترک با مدیران حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه خواهد داشت و امیدواریم هرچه زودتر باغ‌موزه دفاع‌مقدس مشهد تکمیل و به بهره‌برداری برسد.