چاپ سه بعدی خانه های یک خیابان در آمریکا
چاپ سه بعدی خانه های یک خیابان در آمریکا
با چاپ سه بعدی خانه های یک خیابان در تگزاس آمریکا طی پنج تا هفت روز، صنعت چاپ سه بعدی در صنعت ساختمان سر و شکل تازه‌ای به خود گرفت.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،چاپ سه بعدی خانه؛ در تگزاس آمریکا خیابانی به نام “خیابان هفدهم شرقی” قرار دارد. این خیابان یک خیابان زیبا و سرزنده با خانه‌های بزرگ است. اما نکته قابل توجه در مورد آن این است که تمام خانه‌های آن با فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده‌اند.

این خانه‌ها حاصل معماری “لوگان” با فناوری چاپ سه بعدی شرکت “آیکان”(ICON) است که از سیستم ساختی موسوم به “ولکان”(Vulcan) استفاده می‌کند. ضمن اینکه چاپ این خانه‌ها تنها پنج تا هفت روز به طول انجامید.

فناوری چاپ سه بعدی خانه در صنعت ساختمان

فناوری چاپ سه بعدی در حال حاضر، خانه‌هایی ایمن‌تر و مقاوم‌تر فراهم می‌کند که برای مقاومت در برابر آتش، سیل، باد و سایر بلایای طبیعی بهتر از خانه‌های رایج معمول هستند.

این خانه‌ها دو یا چهار خوابه هستند و بین ۸۳ تا ۱۸۵ متر مربع متراژ آنهاست. همه خانه‌ها دارای ایوان‌های سرپوشیده، پارکینگ سرپوشیده، اتاق‌های بزرگ و دلباز و پنجره‌هایی هستند که به اندازه کافی بزرگ هستند تا نور زیادی را وارد خانه کنند.

این البته تلاش برای چاپ سه بعدی خانه ها در ایالات متحده نیست. در ماه مارس ۲۰۲۱ شرکت “مایتی بیلدینگز”(Mighty Buildings) که متخصص چاپ سه بعدی خانه‌ها در اندازه‌های مختلف است، اعلام کرد که قصد دارد یک مجموعه ۱۵ میلیون دلاری از خانه‌های چاپ سه بعدی در کالیفرنیا بسازد.

بخوانید:  خرید و فروش شیشه‌های ساختمانی وارد بورس شد

به گفته این شرکت، این پروژه پس از اتمام به عنوان “اولین مجموعه خانه‌های چاپ سه بعدی برنامه‌ریزی شده جهان” شناخته خواهد شد. در حالی که این پروژه ممکن است اولین در جهان باشد، اما قطعاً آخرین نخواهد بود.

چاپ سه بعدی خانه های یک خیابان در آمریکا

در سال ۲۰۱۸ ارزش صنعت تولید مواد افزودنی هشت میلیارد دلار بود. با این حال انتظار می‌رود ارزش این صنعت تا سال ۲۰۲۶ به لطف نرخ رشد سالانه ۲۴ تا ۲۶ درصدی به ۵۱ میلیارد دلار برسد.

از آنجا که فناوری چاپ سه بعدی خانه در بخش ساخت و ساز انقلابی ایجاد کرده است، راهی امن‌تر و سریع‌تر برای ساخت خانه‌ها نسبت به هر زمان دیگری است. بنابراین ما مطمئناً از این پس با خیابان‌های هفدهم شرقی بیشتری روبرو خواهیم شد.