نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان گلستان آغاز به کار کرد
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان گلستان آغاز به کار کرد

نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان  استان گلستان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی این استان آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان؛ نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان گلاستان با حضور اغنامی مدیر کل دفتر هماهنگی اموراقتصادی استانداری گلستان،  سرکنسول جمهوری قزافستان در گرگان، رییس سازمان،رییس و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و دیگر مدیران استانی نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان  استان گلستان استان افتتاح شد.

افتتاحیه نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان گلستان

سید مجید حسینی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان درآیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: یکی از رسالت‌های مهم این سازمان، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد به منظور افزایش عمر مفید ساختمان‌ها و جلوگیری از کاهش ضایعات ساختمانی با رویکرد حفظ محیط زیست است.

وی افزود: از آنجایی که اهداف اصلی هر نمایشگاه، ترویج شیوه های مدرن، معرفی تکنولوژی و همچنین فرهنگ سازی است، از این رو نمایشگاه با ورود به مباحثی مانند فناوری های نوین و ساختمان های هوشمند، بهینه سازی مصرف انرژی و شیوه های جدید نصب مصالح ساختمانی، به ارتقای کیفی صنعت ساختمان کمک می کند. رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان ضمن اشاره به اینکه معماری سبز در چند سال اخیر موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است، اظهارداشت:: این سازمان نیز در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام داده که از آن جمله تشکیل کمیسیون ساختمان پایدار در سازمان است،

حسینی، هدف از تشکیل کمیسیون ساختمان پایدار را رعایت الزامات زیست محیطی، صرفه جویی در مصرف انرژی و توسعه پایدار در صنعت ساختمان در چهارچوب مقررات ملی دانست.

بخوانید:  اخذ کد رهگیری معاملات مسکن

رییس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: برپایی چنین نمایشگاه هایی سبب تشویق و ترغیب تولیدکنندگان و بهره‌برداران به تولید مصالح استاندارد، ارتقای دانش بهره‌برداران نسبت به آسیب‌های ناشی از بکارگیری مصالح غیر استاندارد در ساختمان و همچنین کمک زیادی برای آگاهی بخشی به مردم و ارتقای کیفیت ساختمان‌ها می شود و از هدر رفت سرمایه‌های ملی و آسیب به محیط زیست جلوگیری می کند. حسینی ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات تجاری قزاقستان، افزود: حضور فعالان حوزه صنعت ساخت ‌‌و ساز فرصتی برای سرمایه‌گذاران داخل و خارج استان و  نقطه عطفی برای مردم و مسئولان استان است.

وی در پایان گفت:  نمایشگاه صنعت ساختمان در استان فرصت  بزرگی برای گردهمایی و تبادل تجربیات و نیز بازاریابی در این صنعت است. بسیاری از ایده های حوزه ساختمان در چنین نمایشگاه هایی در ذهن کارآفرینان و سرمایه گذران شکل می‌گیرد و سبب ایجاد اشتغال و کارآفرینی، رونق بخشی به تولیدات استان می شود. در همین حال،  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان رتبه برتر در زمینه غرفه نمونه اخلاق حرفه ای را کسب کرد.

نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان گلستان آغاز به کار کرد