مسابقه طراحی شهری کیش و جداره سازی مسیر نیایش (محور بومی-فرهنگی) در جزیره کیش
مسابقه طراحی شهری کیش و جداره سازی مسیر نیایش (محور بومی-فرهنگی) در جزیره کیش
شرکت عمران آب و خدمات منطقه آزاد کیش از کلیه فارغ التحصیلان رشته معماری، شهرسازی و طراحی منظر و لنداسکیپ جهت شرکت در مسابقه "طراحی شهری کیش و جداره ­سازی مسیر بومی-فرهنگی در جزیره کیش (محور میدان سعدی تا مسجد خاتم)" بر اساس شرایط و مقررات آیین نامه جامع مسابقات وزارت راه و شهرسازی دعوت به عمل می­آورد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،مسابقه طراحی شهری کیش؛”شرکت عمران آب و خدمات منطقه آزاد کیش” به منظور هویت‌بخشی به بافت شهری جزیره، اقدام به برگزاری مسابقه‌ی سراسری برای انتخاب بهترین ایده طراحی جهت اصلاح هندسی، ساماندهی و جداره سازی محور میدان سعدی تا میدان نیایش نموده است این مسابقه بستری است برای جلب مشارکت طراحان مرتبط با موضوع مسابقه و تقویت هویتِ کالبدی جزیره کیش.

اهداف و اولویت های مسابقه طراحی شهری کیش

جزیره زیبای کیش مدت زیادی‌ است که مقصد گردشگران ایرانی‌ به‌شمار می‌رود. این جزیره با وسعت بالغ بر نود و یک کیلومتر مربع، خط ساحلی چهل و سه کیلومتر و شکل هندسی بیضی، در فاصله هجده کیلومتری بندر گرزه یا بندر آفتاب در خلیج فارس واقع شده است.

دریا و سواحل مرجانی از یک‌سو و فراوانیِ مراکز خرید از سوی دیگر سبب رونق روزافزون این جزیره‌ی زیبا هستند. به غیر از خرید، گشت و گذار و لذت از مناظر طبیعی و ورزش‌های ساحلی بیش‌ترین فعالیت‌های گردشگران در جزیره را شامل می‌شوند. به این ترتیب هویت جزیره عمدتاً بر مبنای طبیعتِ استثنایی و فرصتِ منطقه‌ی آزاد تعریف شده است و برخورد فرهنگی و تاریخی کمرنگی نسبت به جزیره وجود دارد.
هدف این پروژه، ساماندهی، بهسازی و جداره سازی در راستای افزایش کیفیت فضای شهری با تأکید بر حفظ بافت بومی منطقه و ملاحظات اقلیمی و ضوابط و محدودیت های فضایی است.
در این راستا مولفه های طراحی زیر به عنوان ملاک های داوری طرح ها مد نظر قرار خواهد گرفت.

  • –    ایجاد یک طرح محیطی پیوسته با منظر و معماری موجود و توجه به ساختمان های مجاور این محور
  • –    در نظر گرفتن شرایط ویژه محور بومی- فرهنگی و رعایت مقیاس و تناسبات طرح
  • –    ساماندهی فضاهای باز شهری با اولویت بافت بومی موجود
  • –    توجه به مسیر مسجد خاتم تا مسجد اهل تسنن
  • –    ایجاد هماهنگی جداره ها با توجه به اجرایی و کم هزینه بودن
  • –    اصلاح هندسی محور میدان سعدی تا مسجد خاتم
  • –    توجه به منظر طرح در شب و نورپردازی آن
  • –    توجه به اجرایی بودن طرح و جزئیات قابل رؤیت

دریاف فایل فراخوان مسابقه طراحی شهری کیش

شرایط آثار ارسالی به مسابقه طراحی شهری کیش

  • – این مسابقه به صورت آزاد و فراخوان عمومی و یک مرحله ای برگزار می شود و کلیه اشخاص حقیقی، فارغ التحصیلان رشته¬های معماری، طراحی شهری، طراحی منظر، لنداسکیپ و یا به صورت حقوقی دارای صلاحیت را شامل می¬شود.
  • – فقط کارهایی به مرحله داوری راه می یابند که تیم راهبری و مدیر مسابقه قبل از جلسه داوری، مطابقت آنها با شرایط اعلام شدۀ مسابقه را تأیید کرده باشند.
  • – تنها مرجع داوری و انتخاب برندگان مسابقه، هیأت داوران خواهد بود و رأی هیأت داوران قطعی و تغییرناپذیر است، و کسی (از جمله مدیر یا برگزارکننده) مجاز به تغییر و دخل و تصرف در آن نیست.
  • – مشارکت برگزارکننده و مدیران و کارکنان آن، راهبر مسابقه، مدیرمسابقه، دبیر مسابقه، اعضای هیأت داوران، مؤسسه یا شرکتی که داور مسابقه مدیرعامل، عضو هیئت مدیره، سهامدار یا در زمره کارکنان آن باشد و نیز بستگان درجه اول و دوم داوران در مسابقه ممنوع است.
  • – هویت کلیه شرکت کنندگان و آثار آنها برای هیأت داوران تا پایان مرحله داوری مخفی خواهند ماند و پس از اتمام داوری پاکت های شناسایی شرکت کنندگان با حضور نماینده برگزارکننده، مدیر مسابقه و هیئت داوران گشوده می شود و هویت برندگان تعیین و ثبت می گردد. لذا هرگونه تماس شرکت کنندگان با اعضای هیأت داوران در طول مسابقه و تا اعلام نتایج رسمی مسابقه بکلی ممنوع خواهد بود و مشمول حذف از مسابقه می گردد. مدیر مسابقه از طریق راه های تماس پاسخگوی هرگونه سوال و موضوع در ارتباط با مسابقه خواهند بود.
  • – عقد قرارداد برای ادامه کار در موضوع مسابقه در اختیار برگزارکننده مسابقه خواهد بود و شرکت در مسابقه یا برنده شدن در آن الزامی برای عقد قرارداد ایجاد نمی کند.
  • – کلیه حقوق مادی و معنوی آثار ارائه شده در این مسابقه به شرکت کننده مسابقه تعلق دارد و استفاده از طرح و ایده طراحان به غیر از نفرات برنده، بدون موافقت کتبی پدیدآورنده اثر ممنوع خواهد بود. ولی برگزارکننده حق انتشار آثار مسابقه را با ذکر نام صاحبان اثر خواهند داشت.
  • – این مسابقه بر اساس “آیین نامۀ جامع برگزاری مسابقات طراحی معماری و شهرسازی” برگزار می گردد و کلیه شرکت کنندگان، برگزارکننده و عوامل وی ملزم به تبعیت از مقررات این آیین نامه خواهند بود حتی چنانچه به دلیل فورس زمانی و شرایط خاص شیوع کورونا در دبیرخانه جامع مسابقات امکان ثبت وجود نداشته باشد.
  • – مسئولیت اصالت آثار بر عهده شرکت کنندگان بوده و رعایت حقوق مادی و معنوی آثار برندگان مطابق با قانون حمایت از حقوق مولفان مصنفان و هنرمندان مصوبه ۱۱/۱۰/۱۳۴۸ مجلس شواری ملی است.
  • – ثبت نام برای شرکت در مسابقه رایگان است.
  • – هرگونه تغییر در برنامه برگزاری مسابقه از طریق سامانه مسابقه در سایت شرکت عمران آب خدمات به اطلاع عموم خواهد رسید.
بخوانید:  دستورالعمل ثبت نام مسکن فرهنگیان 1400 ابلاغ شد

گاهشمار مسابقه طراحی شهری کیش

۱- انتشار فراخوان عمومی در روزنامه (در دو نوبت) ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ و ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
۲- مهلت ثبت نام و ارسال مدارک شرکت کنندگان از طریق لینک ثبت نام ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ – ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ – (تا ۷ مهر ماه تمدید شد)
۳- ارسال کد تأییدیه به شرکت کنندگان ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
۴- تحویل آثار شرکت کنندگان در مسابقه ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
۵- برگزاری جلسه داوری ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
۶- اعلام رسمی و عمومی نتایج مسابقه ۱۴۰۰/۰۸/۲۰

مسابقه طراحی شهری کیش و جداره سازی مسیر نیایش (محور بومی-فرهنگی) در جزیره کیش
مسابقه طراحی شهری کیش و جداره سازی مسیر نیایش (محور بومی-فرهنگی) در جزیره کیش