قیمت مسکن در آمریکا رکورد زد!
قیمت مسکن در آمریکا رکورد زد!
رشد قیمت مسکن در ایالات متحده طی ماه ژوئن همچنان ادامه داشت و سرعت آن رکورد جدیدی را در افزایش قیمت مسکن در آمریکا ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما، قیمت مسکن در آمریکا؛ رشد قیمت مسکن در ایالات متحده طی ماه ژوئن همچنان ادامه داشت و رکورد جدیدی را ثبت کرد.

موسسه “استاندارد اند پورز” روز سه شنبه اعلام کرد که شاخص ملی قیمت مسکن در آمریکا این مؤسسه در ماه ژوئن ۱۸٫۶ درصد افزایش سالانه داشته است، در حالی که این رقم در ماه مه ۱۶٫۸ درصد بوده است.

قیمت مسکن در آمریکا به روایت آمار و ارقام

بر اساس این گزارش، این رقم بالاترین نرخ افزایش مسکن بر اساس داده‌های بیش از ۳۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

این سیزدهمین ماه متوالی است که قیمت ها افزایش پیدا کرده و سومین ماه متوالی است که در آن نرخ رشد قیمت مسکن رکورد زد. شاخص “۲۰ شهر کامپوزیت” این مؤسسه نیز شاهد رشد سالانه ۱۹٫۱ درصدی بوده است، در حالی که این رقم یک ماه قبل ۱۷٫۱ بود.

بر اساس برآوردهای بلومبرگ، نتایج ۲۰ شهر بسیار فراتر از پیش بینی تحلیلگران که افزایش سالانه ۱۸٫۶ درصدی را انتظار داشتند، بوده است.

کریگ لازارا، مدیر عامل و سرپرست بخش استراتژی جهانی سرمایه گذاری در مؤسسه شاخص های دو جونز اس اند پی، در یک بیانیه مطبوعاتی در این باره گفت: طی چند ماه گذشته نه تنها افزایش سطح قیمت رخ داده است بلکه تداوم افزایش در سراسر این کشور غیر معمول بوده است.

بر اساس این گزارش، در ماه ژوئن، قیمت مسکن در همه این ۲۰ شهر افزایش یافت و در ۱۲ ماهه منتهی به ماه ژوئن این شهرها بیشتر از ۱۲ ماه منتهی به ماه مه افزایش (قیمت مسکن) را شاهد بودند.

لازارا در ادامه گفت: مانند شاخص ملی کامپوزیت و هر دو شاخص ۲۰ شهر، قیمت مسکن در ۱۹ شهر از ۲۰ شهر ما (همه به جز شیکاگو) در حال حاضر به بالاترین حد خود رسیده است.

علیرغم این روند صعودی، اقتصاددانان انتظار دارند که رشد قیمت مسکن در آمریکا کند شود چرا که پیش بینی می شود تا آخر سال تعداد مسکن بیشتری برای متقاضیان خرید خانه وجود داشته باشد.

با این حال، این تغییر هنوز در داده های Case-Shiller منعکس نشده است چرا که داده ها از شرایط فعلی عقب هستند و میانگین سه ماهه را نشان می دهند.

هفته گذشته، انجمن ملی املاک و مستغلات آمریکا (NAR) گزارش داد که متوسط قیمت برای انواع مسکن در ماه ژوئیه ۳۵۹۹۰۰ دلار بوده است که ۱۷٫۸ درصد افزایش داشته است.

بخوانید:  ضوابط شهرسازی در مشهد به‌ سود مردم است
  • منبع خبر : تسنیم