قیمت سیمان در بازار کاهش یافت
قیمت سیمان در بازار کاهش یافت
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به ۴.۵ میلیون تن سیمان در مردادماه امسال تاکید کرد که از لحاظ تولید سیمان هیچگونه مشکلی نداریم و قیمت سیمان در بازار کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،قیمت سیمان در بازار؛ سیف‌الله امیری در نشست آغاز اجرای برنامه‌های کوتاه مدت مرتبط با تنظیم بازار، صادرات، رفع موانع و پشتیبانی از تولید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان این مطالب، گفت: ۱۰ گروه منطقه‌ای در حوزه سیمان تشکیل شده و جلسات مختلفی با مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و سامانه افق داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده سیمان برای خرید این محصول در بورس کالا ثبت‌نام کرده‌اند، یادآوری کرد: این رقم پیش از این ۵۰۰۰ مصرف‌کننده بوده است و اگر کارگزاری‌های بورس کالا در این حوزه فعال‌تر عمل کنند این رقم نیز بالاتر خواهد رفت.

ثبت نام ۶۲ واحد تولیدی سیمان در سامانه بورس کالا

وی افزود: همچنین ۶۲ واحد سیمانی در سامانه بورس کالا ثبت نام کرده‌اند، ۵۲ واحد سیمانی نیز در حال عرضه در بورس هستند اما ۹ واحد سیمانی هنوز در بورس کالا وارد نشده‌اند که تا هفته آینده تکلیف آن‌ها نیز مشخص خواهد شد. ( لازم به ذکر است که معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت هفته گذشته، ابلاغ کرد که واحدهای تولیدکننده سیمان که تاکنون موفق به اخذ کد بورسی نشده‌اند، ظرف مدت یک هفته فرصت دارند در بورس کالا ثبت‌نام و نسبت به عرضه محصولات خود در بورس کالا اقدام کنند.)

بخوانید:  شرایط دریافت وام ۸۵۰ میلیون تومانی خرید مسکن چیست؟

قیمت سیمان در بازار و بورس کالا

امیری با بیان اینکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار سهم در بورس کالا عرضه شده است، گفت: با توجه به اعمال سیاست‌های جدید، قیمت سیمان در بازار کاهش یافته است و تعداد تامین‌کنندگان در سامانه افق ۱۶۰ واحد است که واحدهای خرده‌فروشی نیز باید به این سامانه وارد شوند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت همچنین تاکید کرد: معرفی فروشگاه‌های اینترنتی جهت خریدهای خرد سیمان باعث رقابت و کاهش قیمت خواهد شد؛ لذا ضروری است که فروشگاه‌های اینترنتی جهت خریدهای خرد سیمان نیز معرفی شوند.

  • منبع خبر : ایسنا