سرعت صدور پروانه ساختمان افزایش می یاید.
سرعت صدور پروانه ساختمان افزایش می یاید.

یک مقام مسئول گفت: باید ۱۰۰ هزار پروانه ساخت را صادر کنیم که به هدف تولید یک میلیون خانه دسترسی پیدا کنیم لذا باید با کاهش بروکراسی اداری بر سرعت صدور پروانه ساختمان بیافزاییم.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،صدور پروانه ساختمان؛ مظفر عضو شورای شهر تهران درباره پروانه ساخت یک میلیون واحد مسکن گفت: همان طور که می‌دانید مسکن یک صنعت پیشران است و موجب رونق سایر صنایع و مشاغل می‌شود.

او افزود: در این شرایط دولت جدید هدف گذاری کرد تا یک میلیون واحد مسکن بسازد، ما اگر جمعیت کشور را ۸۰ میلیون نفر و جمعیت تهران را هشت میلیون نفر در نظر بگیریم، در واقع باید یک دهم این مسکن‌ها را در تهران احداث کنیم.

افزایش صدور پروانه ساختمان تا ۱۵۰ هزار واحد

او ادامه داد: ما باید بتوانیم سالانه مجوز ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار واحد مسکونی را صادر کنیم. در سال گذشته شهرداری هفت هزار صدور پروانه ساختمان صادر کرد که شورای اسلامی شهر تهران در دوره جدید مصمم است یک اصلاح و بازنگری جدی کند تا بتوانیم ۱۵ هزار پروانه در سال صادر کنیم. در واقع اگر بتوانیم ۱۰۰ هزار پروانه ساخت را صادر کنیم به آن هدفگذاری تولید یک میلیون خانه دسترسی پیدا خواهیم کرد و برای این کار باید سرعت کار دو برابر شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: چند راهکار را مورد مطالعه قرار دادیم. اولا ما می‌توانیم پروانه احداث صدور پروانه احداث بنا را در دو فاز انجام دهیم.

بخوانید:  دو شغله بودن عضو شورای شهر مشهد تکذیب شد

او ادامه داد: طبق قانون، شهرداری‌ها موظف هستند بعد از وصول عوارض نسبت به صدور پروانه ساختمان احداث بنا اقدام کنند. تمام باغاتی که در تهران هستند باید یک دور به صورت سراسری و سامانه جی آی اسی در سامانه شهرداری بررسی و بارگذاری کنیم و به صورت آنلاین انجام شود.

مظفر در پایان بیان کرد: راهکار دیگر این است که سامانه‌ای سی‌ ای باید گسترش پیدا کند و تمام سامانه‌ها را در بر بگیرد. مسئله این است که باید یک زمانی برای این سامانه مشخص شود، یعنی اگر ارگان‌ها در زمان موجود پاسخ نداند به صورت هوشمند فایل تحویل شهرداری داده شود.