زیباترین فضاهای آبی جهان
زیباترین فضاهای آبی جهان

بسیاری از کشورهای جهان از طریق فضاهای آبی خود به جذب مسافران و گردشگرانی می‌پردازند که برای رسیدن به آرامش، تماشای چشم‌اندازهای پر آب را در اولویت برنامه‌های سفر خود قرار می‌دهند.در ادامه به معرفی زیباترین فضاهای آبی جهان میپردازیم.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،زیباترین فضاهای آبی جهان؛ دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و سایر فضاهای آبی بخش اعظمی از کره خاکی را به خود اختصاص داده است. این مکان‌های زیبا در بسیاری از کشورهای جهان، منبعی برای رونق گردشگری به حساب می‌آید چرا که با زیبایی خاصشان بسیاری از افراد جهانگرد را به خود سمت خود جذب می‌کند.

در ادامه به معرفی فهرستی از زیباترین فضاهای آبی دنیا پرداخته می‌شود که با چشم‌انداز بی‌نظیر خود، تجربه‌ای به یادماندنی را در ذهن مسافران به وجود می‌آورد و آن‌ها را به تکرار سفر خود برمی‌انگیزد.

دریاچه کراتر، ایالات متحده آمریکا

کراتر، دریاچه‌ای آتشفشانی در ایالت اورگن آمریکا به حساب می‌آید که حدود ۶ هزار سال پیش بر اثر فوران کوه مازاما به وجود آمد. این فضای آبی بسیار زیبا، با آبی به طور باورنکردنی شفاف به عنوان عمیق‌ترین دریاچه در ایالات متحده آمریکا شناخته شده است و بخشی از یک پارک ملی با همین نام به شمار می‌رود.

دریاچه کراتر به صورت کاملاً بسته است یعنی آب هیچ رودخانه یا فضای آبی دیگری به آن وارد نمی‌شود و تبخیر از آن تنها از طریق بارش باران و برف صورت می‌گیرد. هر ساله بسیاری از عکاسان و گردشگران دنیا راهی اورگن می‌شوند تا ضمن تماشای زیبایی‌های چشم‌نواز فضای آبی کراتر، تصاویری از آن را در دوربین‌ها و گوشی‌های خود به ثبت برسانند.

زیباترین فضاهای آبی جهان+ عکس

دریای مرده، اردن

دریای مرده که از آن به دریاچه نمک نیز یاد می‌شود، میان اردن و مناطق فلسطینی واقع شده و گردشگرانی با علایق مختلف را به خود جذب می‌کند. افراد مایل به شنا می‌توانند در آب‌های شفاف این فضای آبی زیبا به فعالیت بپردازند و محققان به انجام مطالعاتی در مورد بهداشت و سلامت محیط مشغول شوند.

از آنجا که آب این فضای زیبا بسیار شور است بنابراین طبق تحقیقات تنها ۱۲ گونه از جانواران آبزی عمری بیش از یک سال در آن دارند و سایر ماهی‌ها پس از ورود به آن می‌میرند شاید به همین دلیل نام “دریای مرده” برای این فضای آبی محبوب انتخاب شده است.

زیباترین فضاهای آبی جهان+ عکس

دریاچه کومو، ایتالیا

دریاچه کومو یا لاریو، فضای آبی بی‌نظیری در لمباردی واقع در شمال ایتالیا و ۲۵ کیلومتری میلان است که در پی سرازیر شدن آب از کوهستان‌های اطراف و رودخانه آدا به وجود آمده است. بسیاری از مردم جهان، این فضای چشم‌نواز را تفریحگاهی رمانتیک تصور می‌کنند و مایلند برای تجربه لحظاتی شیرین با عزیزانشان، دریاچه کومو را به عنوان مقصد سفر برگزینند.

بخوانید:  اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن چقدر است؟

جالب است بدانید که موزه ملی d’Este که اثری باستانی بر جا مانده از قرن شانزدهم است و به خاطر آبنماهای زیبا، باغ‌های شگفت‌انگیز و استخری شناور در سراسر جهان شهرت دارد نزدیک این دریاچه واقع شده است. گردشگران می‌توانند اتاق‌های این مکان بی‌نظیر را برای دوران سفر خود رزرو کنند و از طریق قایق‌های اختصاص آن، به تماشای آب‌های اطراف بپردازند.

زیباترین فضاهای آبی جهان+ عکس

تالاب لاگونا کلورادا، بولیوی

تالاب لاگونا کلورادا فضای آبی کم‌عمق و شوری است که با چشم‌انداز خود به رنگ قرمز، نمایی ماورا جهانی به وجود آورده است در واقع جلبک‌های قرمز رنگی که در عمق کم آب واقع شده، نمایی شبیه به رنگ آهن زنگ زده به آن بخشیده و همین ویژگی، این فضای آبی را از سایر آب‌های جهان متمایز کرده است.

البته سراسر سطح آب به این رنگ دیده نمی‌شود چرا که بخش‌هایی از آن را حوضچه‌هایی سفیدرنگ، مملو از ماده معدنی بوره تشکیل داده و نمایی روشن به آن بخشیده است. وجود فلامینگوهایی زیبا در این فضای آبی که به صورت گروهی در آن به چشم می‌خورد زیبایی تالاب لاگونا کلورادا را دو چندان کرده است چرا که پرهای سفید رنگ آن‌ها به خاطر رنگ قرمز آب، سایه‌ای صورتی و زیبا به خود می‌گیرد.

زیباترین فضاهای آبی جهان+ عکس

دریاچه بایکال، روسیه

دریاچه بایکال روسیه، واقع در جنوب سیبری از جنبه‌های مختلفی به شهرت و محبوبیت در میان گردشگران جهان دست یافته است. بایکال در فهرست میراث جهانی قرار دارد و هفتمین دریاچه جهان نیز به شمار می‌رود علاوه بر این بایکال به عنوان قدیمی‌ترین دریاچه جهان شناخته شده و ۲۰ درصد آب شیرین سراسر دنیا را در خود جای داده است.

گزارشات حاکی است که این فضای آبی بی‌نظیر، عاری از هر گونه ماده معدنی بوده و به همین دلیل، یکی از پاک‌ترین آب‌های دنیا نیز به حساب می‌آید. در فصل تابستان، رواناب‌هایی از سمت کوه‌های سیبری نمایی بسیار زلال به آن می‌بخشد و امکان تماشای اعماق زیاد آن را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. به هنگام زمستان نیز، حباب‌هایی متانی سطح یخی آب را فرامی‌گیرد و چشم‌اندازی ماورا طبیعی در ذهن افراد حاضر در آنجا به وجود می‌آورد.

زیباترین فضاهای آبی جهان+ عکس