آیا دبی بهترین شهر جهان خواهد شد؟
آیا دبی بهترین شهر جهان خواهد شد؟
ولیعهد دبی، بزرگترین شهر در امارات متحده عربی، قطعنامه‌ای وضع کرده که بر اساس آن قرار است یک کمیته عالی برای بهبود هر چه بیشتر طراحی شهری تشکیل شود؛ پیش‌بینی شده است تا دبی بهترین شهر جهان برای سال ۲۰۵۰ برای زندگی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،دبی بهترین شهر جهان؛ ولیعهد دبی به منظور افزایش رفاه ساکنان شهر در نظر دارد اقدامات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف طراحی شهری نظیر بهبود زیرساخت‌ها، تولید مسکن مقرون به صرفه و افزایش فضاهای سبز انجام دهد و خود را در مسیر رسیدن به هدف “دبی، بهترین شهر دنیا برای زندگی” به سمت جلو پیش برد.

پیش از این نیز برنامه‌ای تحت عنوان “طرح شهری جامع دبی، ۲۰۴۰” مطرح شده بود که بر اساس آن قرار است مقامات تا ۲۰ سال آینده، بر توسعه پایدار شهر با سرعت بسیار بیشتری نسبت به گذشته تمرکز کنند تا در نتیجه کیفیت زندگی ساکنان را بهبود بخشند، نشاط را برای مردم به ارمغان آورند و دبی را دبی بهترین شهر جهان برای شهروندان، ساکنان و بازدید کنندگان تبدیل کنند.

آیا دبی بهترین شهر جهان خواهد شد؟

آیا دبی بهترین شهر جهان خواهد شد؟

شواهد حاکی است که طی یک دهه اخیر، بزرگترین شهر امارات متحده عربی، به بهترین دستاوردها در زمینه معماری دست یافته و توانسته است زیباترین سازه‌ها و چشم‌اندازهای دنیای عرب را از آن خود کند.

معماران مشهور شهر تلاش کرده‌اند در استفاده از پرینت سه بعدی برای طراحی شهری از تمام رقبای خود در سایر کشورهای جهان پیشی بگیرند تا جایی که حتی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی همچنین حاکم دبی، ادعا کرده است که تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک چهارم سازه‌های سراسر شهر از طریق این استراتژی احداث خواهد شد , دبی بهترین شهر جهان خواهد شد.

بدون شک استفاده از پرینت سه بعدی برای ساخت خانه‌های جدید در شهر نه تنها به کاهش چشمگیر هزینه‌های ساخت و ساز کمک خواهد کرد، در به حداقل رساندن کربن منتشر شده از فرآیندهای عمرانی نیز سهیم خواهد بود.

آیا دبی بهترین شهر جهان خواهد شد؟

دبی میزبان نمایشگاه جهانی ۲۰۲۱ خواهد بود که اخیراً تصاویر جدیدی از تعداد ۱۹۲ پاویون در حال ساخت و اعجاب‌انگیز آن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است. این نمایشگاه از تاریخ یکم اکتبر ۲۰۲۱ تا سی و یکم ماه مارس ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد که قرار است نمایندگانی از ۱۹۰ کشور خارجی، میلیون‌ها نفر از مردم جهان همچنین معماران بین‌المللی مشهور در آن شرکت کنند.

بخوانید:  بسته‌بندی فروشگاه کره‌ای با شیشه‌های درخشان

نمایشگاه جهانی دبی ۲۰۲۱ فضایی به مساحت ۴۳۸ هکتار را در بر گرفته و بین کلانشهرهای دبی و ابوظبی، پایتخت امارات واقع شده است. گروهی از معماران خلاق و بسیار مشهور آمریکایی طراحی نمایشگاه جهانی دبی ۲۰۲۱ را بر عهده گرفته‌اند که به نظر می‌رسد تا کنون در پیاده‌سازی ایده‌های خود برای ایجاد پاویون‌ها بسیار و تبدیل دبی بهترین شهر جهان موفق عمل کرده‌اند.

آیا دبی بهترین شهر جهان خواهد شد؟

از سوی دیگر، کمیته عالی دبی در نظر دارد چهارچوب چند سطحی دولت را که به عنوان بخشی از دستاوردهای طرح شهری جامع دبی ۲۰۴۰ به ثبت رسیده است، تقویت کند تا زمینه را برای پیاده‌سازی پروژه‌های مربوط به توسعه شهر و زیرساخت‌ها که به سهم خود در رونق اقتصادی منطقه سهیم خواهد بود فراهم آورد. بدون شک، دستیابی به تمام این اهداف در ایجاد پایداری شهری دبی نقش مهمی ایفا می‌کند و سرعت تبدیل این شهر به زیست‌پذیرترین نقطه دنیا حتی تا قبل از سال ۲۰۵۰ را افزایش می‌دهد.

آیا دبی بهترین شهر جهان خواهد شد؟

کمیته عالی طراحی شهری دبی تحت ریاست عالیجناب مطر محمد التایر، وزیر زیرساخت، طراحی شهری و رفاه شهروندی دبی صورت خواهد گرفت و اعضای کمیته را مدیر عامل و مقامات ارشد اداره آب و برق دبی، حاکم شهر و تعدادی از مقامات ارشد کل کشور تشکیل خواهند داد.

این افراد قرار است در نشست‌های مختلف خود، به توافق نظرهایی برای بهبود هر چه بیشتر کیفیت زندگی در دبی برسند تا شهر را در مسیر پایداری هدایت کنند، رفاه شهروندان را فراهم آورند و در نهایت، از بزرگترین شهر امارات متحده عربی، زیست‌پذیرترین نقطه دنیا را به وجود آورند.

آیا دبی بهترین شهر جهان خواهد شد؟
  • منبع خبر : ایمنا