۱۰ نکته برای عکاسی معماری با موبایل
۱۰ نکته برای عکاسی معماری با موبایل
عکاسی از ساختمانها ممکن است موضوعی چالش برانگیز باشد اگرچه عکاسی با دوربین های حرفه ای تصاویر بهتری ارائه می دهند اما برای عکاسی lulhvd، راهکارهایی وجود دارد که بتوانید به عنوان یک معمار با ترکیب بندی بهتر تصاویر بهتری را حتی با گوشی های هوشمند ثبت کنید با 10 نکته برای عکاسی معماری با موبایل وهمراه باشید.

عکاسی از ساختمانها ممکن است موضوعی چالش برانگیز باشد اگرچه عکاسی با دوربین های حرفه ای تصاویر بهتری ارائه می دهند اما برای عکاسی lulhvd، راهکارهایی وجود دارد که بتوانید به عنوان یک معمار با ترکیب بندی بهتر تصاویر بهتری را حتی با گوشی های هوشمند ثبت کنید با ۱۰ نکته برای عکاسی معماری با موبایل وهمراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،عکاسی معماری با موبایل:عکاسی از ساختمانها ممکن است موضوعی چالش برانگیز باشد اگرچه عکاسی با دوربین های حرفه ای تصاویر بهتری ارائه می دهند اما برای عکاسی lulhvd، راهکارهایی وجود دارد که بتوانید به عنوان یک معمار با ترکیب بندی بهتر تصاویر بهتری را حتی با گوشی های هوشمند ثبت کنید با ۱۰ نکته برای عکاسی معماری با موبایل وهمراه باشید.

عکاسی معماری با موبایل:

۱-برای شروع روی عناصر قوی طراحی تمرکز کنید!

چگونه خلاقانه تر به عکاسی معماری بپردازید؟ چگونه می توانید عکس های هیجان انگیز از ساختمان ها ثبت کنید؟
راز عکاسی خلاقانه اینجاست:
هنگام ترکیب بندی قاب تصویر از عناصر طراحی و معماری استفاده کنید. عناصر کلاسیک در معماری شامل خطوط ، تقارن ، اشکال هندسی ، الگوهای و رنگها می باشد. همه این عناصر برای ایجاد ریتمی برجسته مناسب هستند . بنابراین اولین قدم برای عکاسی باور نکردنی با موبایل، نگاه دقیق به هر ساختمان است.
در ساختمان کدام عناصر معماری را می توان دید؟ آیا خطوطی را می بینید که به صورت افقی ، عمودی یا مورب حرکت می کنند؟ آیا ساختمان تقارن کامل دارد؟ یا ویژگی خاصی در آن متقارن است؟ چه اشکالی می توان دید؟ چه رنگ هایی برجسته است؟ آیا می توانید الگوهای تکراری را در طراحی ساختمان مشاهده کنید؟
شاید تجسم کنید تنها ساختمانهای مدرن موقعیت های بهتری برای عکاسی هستند اما هنگامی که شروع به جستجوی ریزبینانه می کنید، در هر ساختمان عناصر طراحی جدیدی خواهید دید، چه ساختمان قدیمی باشد و چه جدید….
پس از شناسایی یک عنصر جالب ، نوبت به تدوین عکس می رسد که مهمترین بخش روند است اگر با دقت تدوین نکنید ، تصویر شما هیچ تاثیری نخواهد داشت. حتی اگر از ترکیب خوبی استفاده نکنید با تدوین و ایجاد فریمی خلاقانه چشمگیرترین عکسها را خواهید داشت.
برای یادگیری نحوه عکاسی از ساختمانها با استفاده از عناصر مختلف طراحی معماری ، در ادامه با ماهمراه باشید…..

10 نکته برای عکاسی معماری با موبایل


۲- تقارن 

اگرمی خواهید عکس های نمایشی معماری بگیرید به دنبال عناصر متقارن باشید و سپس از آن ها  برای ایجاد ترکیبات متقارن استفاده کنید .تقارن از اولین مواردی است که می توانید به آسانی در یک ساختمان بررسی کنید چرا؟ زیرا ترکیبات متقارن فوق العاده چشم نواز هستند و توجه بیننده را جلب می کنند.
سوال اینجاست کجا می توانید تقارن را در معماری پیدا کنید؟
بسیاری از ساختمانها به صورت متقارن طراحی شده اند. به عنوان مثال ، آنها ممکن است یک ورودی اصلی با ویژگی های یکسان در هر طرف داشته باشند یا ممکن است در فضای داخلی بنا به شکلی متقارن ویژگی های خاص معماری در آن ها بیابید به عنوان مثال، راهروهای طولانی، تونل ها و طاق هایی با طراحی متقارن!
پله ها و پله برقی ها نیز مکان های خوبی برای ثبت تقارن در عکاسی معماری با موبایل هستند اگرنه می توانید از بازتاب ها برای ایجاد تقارن در عکاسی معماری استفاده کنید. آینه ها، سایه ها و یا تصاویر ساختمان ها داخل آب از این دسته هستند. همچنین می توانید به دنبال “تقارن نزدیک” باشید به این صورت که هر دو طرف تصویر قرینه بسیار شبیه به هم هستند ، اما یک تصویر آینه ای دقیق نیستند.
هنگام تهیه عکس های قرینه ، به طور متمرکز جلوی ساختمان بایستید سپس صحنه خود را با خطوط تقارن پایین در مرکز صحنه تنظیم کنید.



۳٫ به جستجوی اشکال هندسی برای ترکیب های چشم نواز باشید !

نگران نباشید ساختمان ها پر از اشکال هندسی هستند وقتی به یک ساختمان نگاه می کنید ، خودتان را به چالش بکشید تا اشکال موجود را پیدا کنید چند مربع ، مستطیل ، مثلث یا دایره را می توانید ببینید؟ آسانترین مکان برای پیدا کردن اشکال شکل پنجره ها ، درها و طاق ها است.
اگر از نمای بیرونی یک ساختمان عکاسی معماری با موبایل می کنید ، شکل های مختلف را در نمای آن جست و جو کنید. برای عکاسی فضای داخلی معماری ، شکل هایی در دکور ساختمان و ویژگی های طراحی آن جستجو کنید.پس از پیدا کردن شکلی که مورد علاقه شماست .سعی کنید شکل را به نقطه کانونی تصویر خود تبدیل کنید و با تمرکز روی آن یک ترکیب متعادل ایجاد کنید برای ایجاد تعادل شکل مورد نظر را در قسمت های مختلف صحنه تست کنید همچنین می توانید از زاویه های بالا و پایین آزمایش کنید. تغییر چشم انداز شما در ظاهر شکل تاثیر دارد و می تواند ویژگی منحصر به فردی در تصویر اضافه کند.



۴- از خطوط پیشرو برای افزودن عمق به عکس های معماری خود استفاده کنید!

10 نکته برای عکاسی معماری با موبایل

خطوط پیشرو خطهایی هستند که از پیش زمینه به پس زمینه منتقل می شوند. خطوط بیننده را در یک سفر از طریق تصویر شما سوق می دهد. آنها چشم را به عمق صحنه حرکت می دهند. اما چگونه می توانید با استفاده از خطوط پیشرو تصویر قدرتمندی ایجاد کنید؟
ابتدا خطوط معماری را بررسی کنید آیا خطوط روی زمین وجود دارد؟ دیوارها چطور؟ حتی در بسیاری از ساختمانها خطوطی روی سقف وجود دارند به آن ها توجه کنید!
برای مثال در یک راهرو طولانی ، از خطوطی استفاده کنید که دیوارها با کف یا سقف بهم می رسند، در مرحله بعد، عکس خود را طوری در قاب موبایل تنظیم کنید تا خطوط از قسمت جلوی تصویر به مسیر منتقل شوند این نکته برای ایجاد حس عمق ضروری است.
برای رسیدن به این هدف شاید لازم باشد زاویه عکسبرداری خود را تنظیم کنید یا حتی پایین یا بالاتر قرار بگیرید.
خطوط مستقیم که از مرکز دور می شوند برای ایجاد آهنگهای متقارن عالی هستند. برای تقارن کامل، خطوط را در مرکز قاب همگرا کنید.همچنین می توانید خطوط منحنی را مدنظر قرار دهید منحنی های فراگیر چشم را به آرامی در اطراف تصویر هدایت می کنند و تصویری فوق العاده ایجاد می کنند.
در صورت امکان خطوط را به سمت یک شخص یا شی سوق دهید. خطوط چشم بیننده را از طریق تصویر به سمت نقطه کانونی خود هدایت کنید.
خطوط پیشرو یکی از قدرتمندترین عناصر تاثیرگذار هستند بنابراین فراموش نکنید که آنها را در عکاسی معماری با موبایل خود گنجانید!



 5- الگوهای تکراری

پترن ها عناصری مناسب برای عکاسی ساختمان ها هستند زیرا تصاویر را  با کیفیت انتزاعی شگفت انگیزی نشان می دهند ضمن اینکه ساختمان ها مملو از الگوهای تکراری چشم نواز هستند. به دنبال کاشی های جالب کف، نمای بیرونی با ردیف پنجره یا بالکن های یکسان بگردید هر قسمت از ساختمان را که اشکال و خطوط تکراری دارد جستجو کنید و سپس قاب تصویر انتخابی خود را برای تأکید بر تکرار عناصر طراحی معماری تنظیم کنید.
بهترین راه برای انجام این کار ، پر کردن کل قاب با الگوی انتخابی  است. برای از بین بردن محیط اطراف ، نزدیکتر شویداگر آیفون با لنز تله فوتو دارید ، می توانید بزرگنمایی کنید تا نمای نزدیک تری در عکاسی معماری با موبایل داشته باشید.

بخوانید:  مسیر حلقه دانایی؛ نمایش مهفوم معماری بی‌انتها



۶٫ رنگ ها

راه دیگر برای ایجاد تصاویر جالب توجه، استفاده از رنگ است. آیا ساختمان از یک رنگ ساخته شده است یا تعداد زیادی رنگ؟ آیا رنگها پر جنب و جوش هستند؟ یا ساختمان ساده سفید ، خاکستری یا سیاه هستند؟ مرحله بعد ، به این فکر کنید که چگونه می توانید از رنگ ساختمان برای ایجاد یک ترکیب زیبا استفاده کنید. معمولاً بهتر است قاب تصویر را با یک رنگ اصلی یا هم طیف پر کنید بعضی اوقات تصویری با چندین رنگ نیز می تواند به خوبی کار کند اما رنگها بهتر است عمدی و انتخابی باشند به عنوان مثال رنگ های مختلف بالکن ها  که در بالای قاب آسمان آبی قرار گرفته!
رنگ  ها تأثیر زیادی در روحیه عکس های شما در عکاسی معماری با موبایل دارند ترکیب های مختلف را امتحان کنید تا رنگ های خاصی را در فضا بگنجانید به یاد داشته باشید ، همیشه می توانید با  ویرایش، رنگ ها را تغییر دهید می توانید از یک برنامه ویرایش عکس استفاده کنید تا رنگ ها پر جنب و جوش یا خنثی تر شوند.



۷٫ نور و سایه

نور خوب برای همه ژانرهای عکاسی مهم است و عکاسی معماری با موبایل نیز از این قاعده مستثنی نیست اما چگونه می توانید از نور برای عکس های معماری خلاقانه تر استفاده کنید؟
از کنتراست نور و سایه استفاده کنید تا عناصر بصری جالبی را به تصاویر خود اضافه کنید وقتی نور روز حاکم است، قویترین سایه ها را پیدا خواهید کرد . بنابراین هنگام وجود خورشید و سایه ها عکاسی کنید نه در یک روز ابری.
هنگام کاوش در یک ساختمان ، به دنبال مناطقی باشید که هم صحنه و هم نور و سایه  را در صحنه داشته باشید هنگامی که سایه ای پیدا کردید، نحوه ترکیب آن را در تصویر خود بیابید.
هنگام عکاسی معماری با موبایل، سایه ها ، تضاد بین نور و تاریکی می تواند جذابیت بیشتری ایجاد کند قرار گرفتن در معرض نور تصویر را روشن تر نشان می دهد راز عکاسی سایه های بزرگ ، نمایش اندکی  از تصویر در نقطه تمرکز است. این تضمین می کند که مناطق روشن تر به جای اینکه خیلی روشن به نظر برسند ، رنگ و جزئیات را حفظ می کنند.
در گوشی های هوشمند ابتدا روی صفحه ضربه بزنید تا نقطه focus تنظیم شود. سپس به سمت پایین بکشید تا تصویر تیره تر شود (یا  بالعکسبرای روشن تر شدن تصویر).
به یاد داشته باشید ، می خواهید جزئیات را در مناطق روشن تر ببینید. اگر سایه ها خیلی تیره به نظر می رسند ، همیشه می توانید در مرحله پس از پردازش ، آنها را کمی روشن کنید.

10 نکته برای عکاسی معماری با موبایل


۸٫ پرسوناژ ها را فراموش نکنید!

آیا متوجه شده اید که بیشتر عکاسی معماری با موبایل شامل یک پرسوناژ است؟ اگرتا بحال سعی نکرده اید کاربران فضا را به عکس های ساختمان اضافه کنید ، حتما این مورد را امتحان کنید زیرا یک عنصر انسانی ، تصاویر معماری جذاب تری ایجاد می کند زیرا یک نقطه کانونی قوی به تصویر افزوده و با ایجاد حس مقیاس می توانند ابعاد ساختمان را برای بیننده تعریف کنند می توانید برای اینکه ساختمان بزرگتر یا با ابهت تر به نظر برسد ، شخص در فاصله دور بایستد. داشتن یک پرسوناژ در عکس های معماری می تواند داستان جالبی را در تصویر روایت کند و بیننده را بیشتر درگیر نماید.
به دنبال غریبه هایی باشید که در صحنه قدم می زنند. یا یک دوست را همراه خود داشته باشید و از آنها بخواهید که این نقش را برایتان ایفا کنند. حتی می توانید از یک سه پایه  برای آیفون یا گوشی های هوشمند خود استفاده کنید و خودتان در عکس ظاهر شوید.
به این فکر کنید که چگونه فرد می تواند درعکاسی معماری با موبایل تصویر را جذاب تر کند. به عنوان مثال ، از آنها بخواهید که در را بگشایند یا به یک ویژگی معماری خاص اشاره کنند یا صحنه مورد نظر را با رنگ لباس یا نوع پوشش خاصی بیشتر نمایان سازید.
تکنیک دیگر برای عکاسی معماری با موبایل  قرار دادن سوژه  در موقعیت یک سوم  داخل قاب تصویر است. اگر شبکه روی صفحه نمایش گوشی خود را نمی بینید ، برنامه تنظیمات را باز  کنید و در قسمت دوربین  گزینه Grid را روشن کنید. با ترکیب کردن عکس خود بدون اینکه فرد در عکس باشد ، شروع کنید  و زمانی که از ترکیب خود راضی هستید ، برای تنظیم فوکوس روی آن ضربه بزنید . سپس انگشت خود را به بالا یا پایین بکشید تا در صورت لزوم تنظیماتی را انجام دهید حالا منتظر ورود یک شخص باشید و به محض ظاهر شدن شخصی ، شروع به گرفتن عکس کنید . پس از آن ، می توانید بهترین مکان را در جایی انتخاب کنید که فرد در موقعیت مناسب باشد.
حتی می توانید تصویر را با طنز تلفیق کنید از شخصی بخواهید در پشت دیوار یا ویژگی معماری دیگری مخفی شود و فقط دست یا پای خود را به نمایش بگذارند.



۹٫ خلاقیت

یکی از مهمترین راه های عکاسی معماری با موبایل، خلاقیت در زوایای عکسبرداری است  به جای اینکه از بدیهی ترین زاویه ها عکس بگیرید دیدگاه های مختلفی را کاوش کنید حتی می توانید موبایل خود را با زاویه ای کج کنید تا منظره ای شیب دار از ساختمان را ثبت نمایید کج کردن دوربین ، زاویه خطوط را تغییر می دهد.
عکسبرداری از مسافت های مختلف را نیز آزمایش کنید. سپس به برش عناصر خاص نزدیک شوید. روی ویژگی های خاص معماری که چشم شما را جلب می کند، متمرکز شوید.
در واقع از موارد خلاقانه موقعیت های قرارگیری عکاس است که بر خلاف موقعیت واقعی به نحوی دیگر به نظر می رسد.تلفن خود را بچرخانید یا سر خود را کج کنید تا کاملاً تصویر را درک کنید.
البته این نوع ترکیب بندی خلاقانه مانند هر کار خلاقانه دیگر  برنامه ریزی بیشتری را می طلبد زیرا شما باید تصور کنید که اگر آن را ۹۰ یا ۱۸۰ درجه بچرخانید ، چه صحنه ای ایجاد می شود.

10 نکته برای عکاسی معماری با موبایل


۱۰- ویرایش و edit  عکس ها

آیا تاکنون  از عکاسی معماری با موبایل از ساختمان شده اید؟ نگران نباشید – شما کار اشتباهی نکردید! این دقیقاً اتفاقی است که هنگام عکاسی معماری با موبایل ممکن است پیش آید برای پوشش مشکلات و تکمیل عکاسی خود  از یک برنامه ویرایش عکس استفاده کنید و تصویر مورد نظر را تا حد ممکن بهبود ببخشید تصحیح پرسپکتیو به شما امکان می دهد یک تصویر متوسط ​​از یک ساختمان را به یک عکس معماری خیره کننده تبدیل کنید!


منبع: iphonephotographyschool

  • منبع خبر : سایت آرل