کتاب روایت‌های آوانگارد
کتاب روایت‌های آوانگارد
کتاب روایت‌های آوانگارد مجموعه ی 14 گفتگوست که در فاصله ی دسامبر 2013 تا جوالی 2014 با برخی از شاخصترین استادان موسسه ی معماری کالیفرنیای جنوبی انجام شده اند.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما، کتاب روایت‌های آوانگارد:

وزن۵۴۰ g
نویسنده:پویان روحی
قطع:وزیری
تعداد صفحه:۲۶۴
نوع صحافی/جلد:شومیز
تاریخ نشر:۱۳۹۴
نوبت چاپ:دوم
سال چاپ:۱۳۹۷
ناشر:کتابکده کسری
شابک:۹۷۸۶۰۰۶۵۰۹۳۳۴

درباره کتاب روایت‌های آوانگارد

اگـر یـک دسـت یـا پایـت را از دسـت بدهـی، همه متوجه می شـوند. اگر همسـرت را از دسـت بدهی، همه می فهمنـد. اما اگـر خودت را از دسـت بدهی، هیچکس نخواهد فهمید.» اریک اوون ماس، ۲۰۱۴

ویژگیهای بسیاری این مدرسه را یگانه و منحصربه فرد کرده اند؛ موقعیت مکانی اش، ساختمان صنعتی اش، فرهنگش، استادانی که در آن تدریس میکنند، افرادی که با آن در ارتباط اند، معماری ای که تولید میکند و گفتمان انتقادی ای که برمی انگیزد. این مدرسه در ۱۹۷۲ و توسط تعدادی از استادان و دانشجویان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا- پومونا- که با نظام آموزشی سنتی و محافظه کار دانشگاه مخالف بودند و آن را ناکارآمد می دانستند، تاسیس شد و از آن زمان به شکلی پیوسته تلاش کرده است تا شیوه ِ های تجربی آموزش و پژوهش طراحی را گسترش دهد.

درباره کتاب روایت‌های آوانگارد


روایتی که سای ـ آرک در میان مدارس پیشرو و در گفتمان معماری معاصر ارائه می کند، روایتی تکصدایی نیست. این روایت از درهم ِ آمیختگی آواهای متفاوتی ایجاد می شود. آواهایی که راوی ِ عصیان اند ،راوی انقلاب، راوی پیشرفت و دگرگونی ِ مدام؛ آواهایی که مدام در حال بازبینی خویش اند ، گفتگوهای این مجموعه به درونمایه هایی همچون کار حرفه ای این معماران، تدریسشان و نیز گفتمان و فرهنگ معماری معاصر می پردازند و از این راه تلاش میکنند بازتابی از این روایت ارائه دهند.

بخوانید:  سیما و منظر شهری مشهد؛ هویت‌ معماری ندارد


میان آموزش معماری در ایران ـ اگر بتوان آنچه موجود است را آموزش نامید ـ و آموزش معماری در مدارس پیشروی دنیا فاصله ی زیادی وجود دارد. ایجاد پیوند میان این دو ضروری است. پیوندی که به دلایل بسیار هیچگاه نتوانسته است شکل بگیرد؛ کهنه بودن نظام آموزشی، بسته بودن آن و عدم به روز شدنش، عدم امکان تاسیس مدارس خصوصی و… از جمله ی این دلایلند

 فهرست کتاب روایت‌های آوانگارد

لینک خرید کتاب روایت‌های آوانگارد

  • منبع خبر : آرل