شرکت های مهندسی ایران قابل رقابت با همتایان بین المللی هستند
شرکت های مهندسی ایران قابل رقابت با همتایان بین المللی هستند
رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران گفت: توان فنی و مهندسی شرکت های مهندسی ایران در صدر منطقه و جهان کاملاً قابل رقابت با همتایان بین‌المللی است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما، شرکت های مهندسی ایران: امینی رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران در نشست خبری خود با بیان اینکه وضع مهندسان مشاور را در حال حاضر می‌توان به یک دایره معیوب تشبیه کرد، گفت: با مطرح کردن هر گرفتاری که از این حوزه اعلام می‌شود مشکلات گوناگون دیگری هم مطرح می‌شود و این مشکلات به صورت دایره‌وار و زنجیره‌ای به یکدیگر مرتبط می‌شوند.

رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور در ادامه به رقابت ناعادلانه و ناسالم بین شرکتهای مهندسی مشاور اشاره کرد و گفت: شرکت‌های مهندس مشاور در بخش دولتی، نیمه دولتی و شبه دولتی و متفرقه افزایش چشم‌گیری یافته به طوری که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت دولتی در برابر ۸۵۰ شرکت که بخش خصوصی و یا عضو جامعه مهندسان هستند وجود دارد که همین‌ها باعث ایجاد یک رقابت ناعادلانه و ناسالم در حوزه مهندسی کشور می‌شود.

امینی در ادامه به دستمزد پایین و در نتیجه کیفیت پروژه‌ها بعد از دریافت نکردن مطالبات اشاره کرد و گفت: بسیاری از مطالبات جامعه مهندسی بعد از سالیان سال هنوز پرداخت نشده و از سوی دیگر برخی از مهندسان و مشاوران مجبور به پرداخت روزانه بیمه و مالیات هستند که این خود مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

بخوانید:  افزایش قیمت مصالح ساختمانی حاصل اشتباهات سیستمی است

رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور توضیح داد: کاغذ بازی‌ها روزانه مشکلات بسیاری را برای مهندسان مشاور که بسیاری از آنها قدیمی و دارای نیروهای متخصص با کیفیت هستند ایجاد می‌کنند.

جایگاه شرکت های مهندسی ایران

امینی بیان کرد: رقابت ناسالم و کیفیت پایین باعث شد که بسیاری از شرکت های مهندسی ایران تعطیل شوند و باید هرچه سریع‌تر مانع از این دایره معیوب شد چرا که تبعات و دنباله آن مشکلات بسیار زیادی را در این حوزه ایجاد خواهد کرد

رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور در ادامه با بیان اینکه توان فنی و مهندسی شرکت های مهندسی ایران در صدر منطقه و جهان کاملاً قابل رقابت با همتایان بین‌المللی است، گفت: افزایش شدید نرخ ارز باعث شد که قیمت انجام کارهای مهندسی که بخش عمده‌ای از آنها قابل انجام در داخل کشور است مزیت رقابتی را برای شرکت‌های ایرانی ایجاد خواهد کرد.

او بیان کرد: این اقدامات خود زمینه ساز ایجاد مشکلات بسیار زیادی در حوزه کیفیت پروژه‎های عمرانی خواهد شد.

امینی در پایان بیان کرد: دولت و دستگاه‌های دولتی باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در این حوزه را انجام دهند تا شاهد بهبود وضعیت و جامعه مهندسی در کشور و در نتیجه پیشرفت فعالیت‌های عمرانی در کشور باشیم.