جایزه Dezeen سال ۲۰۲۱ میلادی
جایزه Dezeen سال ۲۰۲۱ میلادی
چندی پیش فرآیند پذیرش پروژه ها در چهارمین دوره از جایزه Dezeen سال ۲۰۲۱ میلادی به عنوان یکی از قابل توجه ترین و محبوب ترین رقابت های دنیای معماری و طراحی داخلی آغاز شد!

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما، ثبت نام در جایزه Dezeen سال ۲۰۲۱ میلادی، تا ۳۱ ماه مارس سال ۲۰۲۱ میلادی شامل تخفیف ۲۰ درصدی می باشد.

توجه داشته باشید هزینه شرکت در این رویداد بین المللی در چهارمین سال برگزاری خود، همچنان تغییری نداشته است! هزینه شرکت برای کمپانی های کوچک مقیاس، ۱۰۰ پوند و برای کمپانی های بزرگ مقیاس، ۲۰۰ پوند می باشد (تا پیش از ۲ ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی)؛ اما استودیوهای معماری می توانند با ثبت نام پیش از ۳۱ مارس سال ۲۰۲۱ میلادی، از تخفیق ۲۰ درصدی استفاده نمایند. به این نکته نیز بایستی اشاره کرد چنانچه شرایط برگزاری رویداد اهدای جوایز به صورت فیزیکی مهیا شود، هزینه ی دیگری نیز دریافت خواهد شد (حضور در این رویداد حضوری، اجباری نخواهد بود).

برای شرکت در چهارمین دوره از جایزه Dezeen سال ۲۰۲۱ میلادی، حساب کاربری خود را ایجاد نمایید:

Dezeen Awards 2021

جایزه Dezeen سال ۲۰۲۱ میلادی متشکل از ۳۶ دسته می باشد: ۱۰ دسته برای هر یک از بخش های معماری، فضای داخلی و پروژه های طراحی و دو دسته در هر بخش نیز به بهترین استودیوهای معماری تازه تاسیس و نوظهور تعلق خواهد گرفت. لازم به بیان است در سال ۲۰۲۱ میلادی، دسته های جدیدی پیرامون موضوع پایداری و تعامل سازنده با محیط زیست در این رقابت در همکاری با پلتفرم طراحی Dodds & Shute ارائه خواهد شد!

چندی پیش فرآیند پذیرش پروژه ها در چهارمین دوره از جایزه Dezeen  سال ۲۰۲۱ میلادی به عنوان یکی از قابل توجه ترین و محبوب ترین رقابت های دنیای معماری و طراحی داخلی آغاز شد!
جایزه Dezeen سال ۲۰۲۱ میلادی

جایزه سالانه dezeen که در سال ۲۰۲۰ میلادی، سومین دوره برگزاری خود را تجربه کرد، متشکل از هیئت داورانی (۷۵ چهره ی برجسته ی معماری و طراحی داخلی جهان) بود که به سنجش و داوری پروژه های معماری و طراحی داخلی شرکت کننده از سراسر نقاط جهان پرداختند. لازم به بیان است در سومین دوره ی این جایزه، بیش از ۴۳۰۰ پروژه از ۸۵ کشور جهان در آن به رقابت پرداختند! این رقابت بین المللی در سال ۲۰۲۰ میلادی از ۴۲ دسته تشکیل شده بود؛ ۴۲ دسته ای که به نسبت برابر در سه عنوان اصلی معماری ، معماری داخلی و همچنین طراحی جای گرفته بود (در هر عنوان اصلی، ۱۴ ریزدسته) علاوه بر این، بخشی نیز برای رقابت استودیوهای معماری و طراحی وجود داشت که ۲ زیردسته از ۱۴ زیردسته نام برده شده به آن ها تعلق دارد.

عناوین اصلی معماری شامل:

Urban house , Rural house , Housing project , Residential rebirth project , Civic building , Cultural building , Business building , Hospitality building , Rebirth project , Small building , Landscape project , Infrastructure project

عناوین اصلی معماری داخلی شامل:

House interior , Apartment interior , Restaurant interior , Bar interior  , Hotel and short stay interior , Large workspace interior , Small workspace interior , Large retail interior , Small retail interior , Leisure and wellness interior , Civic and cultural interior , Small interior

عناوین اصلی طراحی (دیزاین) شامل:

Furniture design , Seating design , Lighting design , Architectural lighting design , Homeware design , Workplace design , Wearable design , Product design , Sustainable design , Graphic design , Exhibition design , Installation design

درباره داوری این رقابت بین المللی بد نیست بدانید که فرآیند داوری در سه مرحله انجام می شود. در مرحله اول که با عنوان longlisting شناخته می شود، پروژه های شرکت کننده توسط تیم تحریریه dezen و براساس قواعد و معیارهای مشخص بررسی می شود و در هر دسته، چیزی در حدود ۲۵ پروژه انتخاب می شود. در مرحله دوم که با عنوان shortlisting شناخته می شود، هئیت داوران بین المللی به صورت آنلاین، به سنجش پروژه های راه یافته به این مرحله می پردازند و به آن ها امتیاز می دهند! و در نهایت در هر دسته، یک لیست شامل ۴ الی ۸ پروژه اعلام می شود.

بخوانید:  نگاهی به مهمترین قوانین انبوه‌سازی و ساخت و ساز

در مرحله ی سوم که با عنوان ratification شناخته می شود، هئیت داوران بین المللی بار دیگر به سنجش پروژه های انتخاب شده می پردازند و در نهایت، برندگان نهایی هر دسته اعلام می شود. در مرحله سوم، ۱۵ داور در شهر لندن گرد آمدند و به داوری پروژه های این مرحله پرداختند!

هئیت داوران جایزه dezen سال ۲۰۲۰ میلادی عبارت بودند از:

Norman Foster , Daniel Libeskind , Patrik Schumacher , Chris Wilkinson , Farshid Moussavi , Sou Fujimoto , Eva Franch i Gilabert …

شاید جالب باشد که بدانید هیئت داوران در این جایزه بین المللی براساس پارامترهایی چون زیبایی شناسی ، توجه به جزئیات ، استفاده درست از مواد و مصالح ، نوآوری و خلاقیت ، سودمندی برای مردم و کره ی زمین ، توجه و احترام به محیط زیست و… به داوری پرداختند. رقابت در عنوان استودیوهای معماری و طراحی نیز در دو مرحله صورت گرفت؛ مرحله اول، longlisting و مرحله دوم، سنجش توسط هئیت داوران بین المللی.

در انتها لازم به بیان است برگزیدگان این رقابت بین المللی، علاوه بر دریافت تقدیرنامه و انتشار پروژه در رسانه های بین المللی، جایزه ی ویژه ای را نیز از استودیوی معماری هلندی Atelier NL دریافت کردند!

زمان بندی جایزه Dezeen سال ۲۰۲۱ میلادی

۲ فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی: آغاز به کار رقابت

۳۱ مارس سال ۲۰۲۱ میلادی: پایان مهلت ثبت نام زودهنگام

۲ ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی: پایان مهلت ثبت نام عادی

۹ ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی: پایان مهلت ثبت نام دیرهنگام

۹ الی ۱۲ آگوست سال ۲۰۲۱ میلادی: اعلام برگزیدگان مرحله اول

۶ الی ۹ سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی: اعلام برگزیدگان مرحله دوم

۱۸ الی ۲۱ اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی: اعلام برندگان رای مردمی به صورت آنلاین

نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی: اعلام برندگان نهایی به صورت آنلاین

هزینه های ارسال آثار به جایزه Dezeen سال ۲۰۲۱ میلادی

ثبت نام زودهنگام تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ میلادی برای افراد و شرکت هایی که ۱۰ کارمند یا کمتر دارند: ۸۰ پوند برای شرکت در هر دسته برای شرکت هایی که بیش از ۱۰ کارمند دارند: ۱۶۰ پوند برای شرکت در هر دسته ثبت نام عادی تا ۲ ژوئن ۲۰۲۱ میلادی برای افراد و شرکت هایی با ۱۰ کارمند یا کمتر: ۱۰۰ پوند برای شرکت در هر دسته برای شرکت هایی که بیش از ۱۰ کارمند دارند: ۲۰۰ پوند برای شرکت در هر دسته ثبت نام دیرهنگام تا ۹ ژوئن ۲۰۲۱ میلادی برای افراد و شرکت هایی با ۱۰ کارمند یا کمتر: ۱۷۵ پوند برای شرکت در هر دسته برای شرکت هایی که بیش از ۱۰ کارمند دارند: ۳۵۰ پوند برای شرکت در هر دسته

  • منبع خبر : dezeen.com