ثبت بیش از ۲۰۰۰ پرونده افزایش طبقه در تهران
ثبت بیش از ۲۰۰۰ پرونده افزایش طبقه در تهران
شهردار تهران در نشست خبری با بیان اینکه از سال ۹۰ تا ۹۹، ۲۰بیش از ۲۰۰ پرونده دارای افزایش طبقه در تهران در سیستم شهرداری ثبت شده است‌، گفت: ادعا می کنیم قولی که در حوزه شهرسازی به مردم داده بودیم، جامه عمل پوشاندیم.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما، ثبت بیش از ۲۰۰۰ پرونده افزایش طبقه در تهران: پیروز حناچی در نشست خبری خود ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و فرارسیدن ماه رجب، با اشاره به اهمیت بودجه شهرداری گفت: لایحه منابع پایدار در مجلس شورای اسلامی فرستادیم و به تصویب رسید . همچنین لایحه مالیات محلی در این مجلس در حال بررسی است. قول هایی که در حوزه برنامه ریزی شهری به مردم داده بودیم، سعی کردیم انجام بدیم.

افزایش طبقه در تهران در کمیسیون ماده ۱۰۰

وی در خصوص ماده ۱۰۰ نیز خاطرنشان کرد: این ماده را مورد توجه قرار دادیم و پرونده های انباشته شده را جدی تر مورد بررسی قرار دادیم. افرادی تخلف کردند و اگر این موضوع پیگیری نشود، ظلم به مردم است‌.
شهرداری دیگر توان پشتیبانی از حمل و نقل عمومی را ندارد

وی با بیان اینکه شهرداری دیگر توان پشتیبانی حمل و نقل عمومی را همانند گذشته را ندارد و این موضوع حاکمیتی است، اظهار کرد: از نیمه سال ۹۶ وعده هایی به مردم داده ایم و نسبت به روند اداره شهر انتقادهایی داشتیم./افزایش طبقه در تهران

وی افزود: عارضه های سنگینی به شهر وارد می‌شد تا در شهر تهران کار صورت گیرد و کیفیت زندگی در شهر تهران نسبت به ۱۰ سال گذشته آن کاهش پیدا کرده بود. از همین رو ضوابط باغ‌ها را تغییر و بازبینی طرح تفصیلی منطقه ۲۰ را انجام دادیم.

شهردار تهران گفت: در دوره جدید از نیمه سال ۹۶ به مردم قول هایی داده بودیم و انتقاد می کردیم و اعتقاد داشتیم روند اداره امور شهر ما را به بن بست می رساند به این معنا که عارضه های شدیدی برای اداره شهر به وجود می آید برای این که بتوانیم کار کنیم و آن روش چرخه باطل بود .عارضه های شدیدی به وجود می آمد و کیفیت زندگی در شهر کاهش می یافت/افزایش طبقه در تهران

بخوانید:  رویکرد درآمدی شهرداری مشهد باید فراتر از حوزه شهرسازی باشد

به گقته وی، ما ضوابط و باغات را اصلاح کردیم و طرح تفصیلی منطقه ۲۲ را به نتیجه رساندیم فرصتی که از دست تهران رفت و ما تلاش کردیم آنچه باقیمانده است بر مدار طرح تفصیلی حفظ شود و از همه مهمتر سیستم صدور پروانه منطبق با طرح تفصیلی شد./ افزایش طبقه در تهران

حناچی گفت: تخلف ممکن است توسط مالکین در شهر صورت بگیرد اما پروانه ابر خلاف طرح تفصیلی صادر نمی شود و بدون درج در سیستم صادر نمی شود و پروانه دستی هم صادر نمی شود و هیچ ملکی هم بدون پروانه صادر نمی شود.

شهر دار تهران با بیان اینکه ما دو لایحه به مجلس فرستاده بودیم یکی لایحه درآمدهای پایدار و دیگری لایحه درآمدهای محلی بود، ادامه داد: هر دو در مجلس قبل به تصویب رسید. اما درآمدهای پایدار به آخرین روز رسید و ابلاغ نشد.

وی اظهار کرد: انتظار داریم این دو لایحه که تعیین تکلیف منابع پایدار برای شهرداری هاست در مجلس به تصویب رسید در مجلسی که فراکسیون مدیریت شهری اش ۱۹۷ نفر است انتظار شهرداری ها این است که این دو لایحه به نتیجه برسد.

به گفته حناچی، آنچه که مهم است این که ما در حوزه برنامه ریزی شهری آن قولی که به افراد داده بودیم و آن چیزی که ما را به آن می شناسند تلاش کردیم به نتیجه برسانیم و شرایط سختی بود.

وی گفت: برای ما هم آسان بود که تراکم بفروشیم اما این روش قابل ادامه نبود و منجر به کاهش کیفیت زندگی شهری و ترافیک و آلودگی شهری بود. امیدوارم این روش به شیوه ای که شماها کمک می کنید تثبیت و تضمین شود و کسی جرات نکند از آن عدول کند.

  • منبع خبر : ایسنا