بزرگترین سازه فلزی موجی معلق متروهای کشور در ایستگاه وکیل‌الرعایا شیراز ثبت ملی شد
بزرگترین سازه فلزی موجی معلق متروهای کشور در ایستگاه وکیل‌الرعایا شیراز ثبت ملی شد
ایستگاه مترو وکیل‌الرعایا واقع در خیابان زند شیراز یکی از ایستگاه‌هایی است که ویژگی‌های خاصی دارد و بزرگترین سازه فلزی موجی معلق متروهای کشور در این ایستگاه به ثبت ملی رسید.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما، بزرگترین سازه فلزی موجی معلق متروهای کشور: این ایستگاه وکیل‌الرعایا همانگونه که از نامش برمی‌آید متناسب با معماری دوره زندیه ساخته شده و با زیبایی خاص در آستانه ثبت ملی است.

این ایستگاه که در جوار بازار تاریخی وکیل شیراز قرار دارد با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان و با الهام گرفتن از معماری دوره زندیه در پنج سطح و زیربنای حدود ۱۵ هزار مترمربع احداث شده است.

طول این ایستگاه ۱۰۶ متر، عرض آن ۲۰۲ متر و عمق آن ۱۹.۳۲ متر است و دسترسی شهروندان و گردشگران به بازار وکیل و مراکز مذهبی و گردشگری واقع در بافت تاریخی را تسهیل کرده و در کاهش ترافیک مرکز شهر شیراز نیز اثرگذار است.

ایستگاه وکیل الرعایا بیستمین ایستگاه مترو شهر شیراز است که ۱۵ هزار متر مربع مساحت دارد.

این ایستگاه سرآغازی برای ساخت ایستگاه‌های با کیفیت در سطح کشور است و می‌توان آن را یکی از زیباترین ایستگاه‌های کشور معرفی کرد.

ایستگاه مترو وکیل‌الرعایا واقع در خیابان زند شیراز یکی از ایستگاه‌هایی است که ویژگی‌های خاصی دارد و بزرگترین سازه فلزی موجی معلق متروهای کشور در این ایستگاه  به ثبت ملی رسید.

امین خواجویی‌پور به عنوان اجراکننده سقف این ایستگاه با اشاره به اینکه این سازه جزء بزرگ‌ترین رکوردهای ملی ایران است، اظهار داشت: بزرگ‌ترین سازه فلزی موجی معلق میان متروهای ایران در این ایستگاه اجرا شده است که صبح فردا به ثبت ملی خواهد رسید.

بخوانید:  مشارکت در ساخت مسکن به چه قیمتی؟

بزرگترین سازه فلزی موجی معلق متروهای کشور

وی با بیان اینکه این سازه ۸۴۴ مترو و نیم مساحت دارد، افزود: کارفرمای ایستگاه قطار شهری شیراز است و طراح این سازه مهرداد ایروانیان می‌باشد.

خواجویی با اشاره به اجرای دو سازه دیگری که پیش از این توسط وی به ثبت ملی رسیده است، گفت: اولین ثبت ملی طراحی گرافیکی ۱۵۲۹ بار نام امام علی(ع) در بیرجند و دومین ثبت مربوط به طراحی ۲۰۲۰ بار نام امام علی(ع) به صورت دو بعدی و سه بعدی در مشهد بوده که پنج برابر رکورد جهانی در زمینه هنر و معماری لست.

وی در ادامه بزرگترین سازه فلزی موجی معلق متروهای کشور در ایستگاه وکیل‌الرعایا را به‌عنوان سومین ثبت ملی عنوان کرد.