فصلنامه «فراساخت» منتشر شد
فصلنامه «فراساخت» منتشر شد
فصلنامه خبری، تحلیلی و پژوهشی «فراساخت» در حوزه نظام مهندسی و صنعت ساختمان با نگاه ویژه به مسائل نظام مهندسی ساختمان به عنوان بخش متخصص ساخت‌وساز فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما، فصلنامه «فراساخت» : مسکن به عنوان یکی از نیازهای اساسی بشر و یکی از ابعاد اقتصادی همواره در همه دورها و همه جوامع مورد توجه جدی قرار داشته، اما برخلاف این نیاز اساسی جامعه بشری و اهمیت صنعت ساختمان در حوزه اشتغال‌زایی، درآمدزایی و همچنین نقش و کارکرد گسترده در اقتصاد کلان کشور، این صنعت از جهات گوناگون دچار ضعف و نارسایی‌هایی عمیق است.

فصلنامه «فراساخت» تریبون تخصصی نظام مهندسی و صنعت ساختمان

برخی انحراف‌های موجود در نظام مهندسی، عدم حمایت‌ها، ورود و فعالیت افراد غیرحرفه‌ای در صنوف ساختمانی و ده‌ها نقص دیگر، موجب شده تا صنعت ساختمان و فعالان این عرصه با چالش‌های بسیاری مواجه شوند.

از طرف دیگر اختصاص ۳۰ تا ۴۰ درصد سرمایه­‌گذاری­‌ها و ۱۲ تا ۱۳ درصد اشتغال در صنعت ساختمان در شرایط رونق و رکود باعث شده که این صنعت از اهمیت زیادی برخوردار شود. از همین رو رفع چالش‌های موجود در صنعت ساختمان امری ضروری برای رونق اقتصادی و داشتن مسکن ایمن است.

فصلنامه «فراساخت» در حوزه نظام مهندسی و صنعت ساختمان با نگاه ویژه به مسائل نظام مهندسی ساختمان به عنوان بخش متخصص ساخت‌وساز فعالیت خود را آغاز کرده است.

شاید نبود یک رسانه تخصصی و مستقل در عرصه صنعت ساختمان یکی از دلایل بروز مسائل و مشکلات عدیده‌ای در این عرصه باشد. لذا فصلنامه «فراساخت» با این قصد و هدف شکل گرفت که بتواند با تکیه بر نگاه تخصصی به نظامات اداری و فرآیندهای اجرایی و حفظ بی‌­طرفی نسبت به رویه‌­ها و جریان­‌های حاضر به آسیب­‌شناسی شرایط پرداخته و با انجام کار پژوهشی و کسب نظر از اندیشمندان این حوزه به ارائه راهکار برای خروج از نابه‌سامانی موجود همت گمارد.

بخوانید:  معرفی کتاب آینده معماری در ۱۰۰ ساختمان
  • منبع خبر : اسکان نیوز