دورکاری برای معماران در دوران کرونا
دورکاری برای معماران در دوران کرونا

شیوع COVID-19 باعث شده حدود ۹۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان در خانه های خود بمانند. در میان آنها معماران و طراحانی هستند که از آنها خواسته شده است تا از راه دور کار کنند تا از انتشار ویروس در محیط کار جلوگیری شود.سوال اینجاست که دورکاری برای معماران باید چگونه میسر است؟

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما به نقل از آرل،شیوع COVID-19 باعث شده حدود ۹۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان در خانه های خود بمانند. در میان آنها معماران و طراحانی هستند که از آنها خواسته شده است تا از راه دور کار کنند تا از انتشار ویروس در محیط کار جلوگیری شود.سوال اینجاست که دورکاری برای معماران باید چگونه میسر است؟

طی سالهای اخیر ، معماران ، تولید کنندگان ، مبتکران و مربیان روش های جدیدی را برای تبادل دیجیتالی طرح ها ، ایده ها و تجربیات معماری ایجاد کرده اند. اکنون ، معماران در محیط کار جدید خود در حال کار از راه دور هستند ، جایی که فناوری دیجیتال برای ادامه همکاری بین همسالان و مشتریان ضروری است.دورکاری برای معماران: بنابراین لیست گسترده ای از نکات و منابع وجود دارد که می تواند به شما در یافتن مسیردورکاری برای معماران ، ترمیم اعتماد به نفس و فعال کردن تخیل شما کمک کند.


در حالی که بیماری همه گیر COVID-19 موجی از غم و اندوه ، عدم اطمینان و اختلال را به همراه آورده است ، ما می خواهیم یادآوری کنیم که اگرچه کنترل کمی بر این وضعیت وجود دارد ، اما همه ما کنترل کاملی بر پاسخ ها و زمان خود داریم. ما همه معماران و طراحان را ترغیب می کنیم آنچه را که در این شرایط ملزم به انجام آن هستند را  به بهترین نحو انجام دهند پس با خوش بینی به آینده و خلاقیت روبرو شوید و با شرایط فعلی خود سازگار شوید به گونه ای که وقتی پاندمی کروناویروس و دورکاری برای معماران عبور کند ، آماده طراحی آینده ای بهتر شوید.


برای شروع بهتر است از برخی راهکارهای عمومی تر آغاز نماییم:

دستورالعمل های رسمی را دنبال کنید : علاوه بر نکات مفید در این مقاله ، از توصیه های سازمان های مرکزی که در پاسخ جهانی به COVID-19 اعلام می شوند پیروی نمایید . آخرین توصیه های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مقامات بهداشت عمومی محلی خود را حتما بخوانید .
 اما رژیم خبری خود را محدود کنید : مهم است که در مورد آخرین تحولات از منابع معتبر به روز باشید. با این وجود ، نظارت مداوم بر روی اخبار و رسانه های اجتماعی نه تنها باعث اختلال در روند کار شما می شود بلکه ناخودآگاه اضطراب را افزایش می دهد. در ساعات کاری ، توصیه ما این است که به طور کامل از آنها دوری کنید.
یک روال منظم را حفظ کنید : حتی در هنگام کار از خانه ، روال روزانه برای حفظ بهره‌وری ، سلامت روان و شادکامی شما مهم است.با نکات مفصل تری در این مورد در ادامه همراه باشید….
با هم در ارتباط و تأثیرگذار باشید: طبیعی است که افراد در  این مدت نگران یا مضطرب شوند. هدف اصلی این مقاله مشخص کردن چگونگی گذراندن وقت به عنوان یک فرصت مثبت است و به شما امکان می دهد مهارت ها ، عادات و دانش جدیدی را اتخاذ کنید. هنگام برقراری ارتباط با دوستان و خانواده ، این کار را با همان روحیه مثبت و مهربانی انجام دهید

حفظ گردش کاری:  نرم افزار و فناوری

پروژه های خود را به فضاهای ابری تغییر دهید : امروزه بسیاری از سیستم های طراحی سرویس های مبتنی برفضای ابری ارائه می دهند ، مانند Autodesk BIM 360 و Graphisoft BIMcloud   که یک راه حل جایگزین برای حفظ شبکه اشتراکی هستند.
فرآیند خلاقیت را به فضای ابری منتقل کنید : امروزه بسیاری از برنامه ها در حال بازآفرینی برنامه های طراحی هستند که روند طراحی دفاتر فیزیکی را تعریف می کردند. مهمترین آنها Morpholio است که برنامه های Trace و Board به طراحان اجازه می دهد تا طرح ها ، طراحی ها و پیشنهادهایی را برای یکدیگر و مشتریان ارائه دهند. با آشکار شدن بحران COVID-19 ، Morpholio یک آزمایش یک ماهه رایگان را برای هر دو برنامه ارائه می دهد ، که می توانید به آن دسترسی داشته باشید .

دورکاری برای معماران در فضا انلاین

پرونده ها و پوشه های خود را به فضای ابری منتقل کنید : بسترهای نرم افزاری مانند Dropbox و Google Drive امکان ذخیره و به اشتراک گذاری اطلاعات را به روشی ایمن امکان پذیر می سازند و به راحتی با صفحات کاوشگر / جستجوگر فایل رایانه شما ادغام می شود.
مستندات را گروهی آماده کنید : از Microsoft Office 365 یا ArchDeyy ، Google G-Suite استفاده کنید تا اعضای تیم بیشتری بتوانند فایلهای متنی و پرزنتیشن ها و .. را همزمان ویرایش کنند.
به طور مرتب جلسات مجازی را برگزار کنید : جلسات مجازی از طریق Google Meet انجام می شود ، که به سادگی نیاز به استفاده از یک حساب Google دارد. برای کنفرانس های ویدیویی گسترده تر ، از Zoom برای ایجاد یک رابط صاف بین همه اعضا استفاده نمایید. برگزاری جلسات ویدئویی برای حفظ احساس اجتماع در بین همکاران و جلوگیری از تفسیر نادرست ضروری است ، بنابراین از حداکثر تأثیر آنها استفاده کنید.
مدیریت پروژه ها و منابع خود : در معماری ، Deltek و Newforma ابزاری عمیق و گسترده تر برای ساختن کلیه اطلاعات پروژه و مبادلات ارائه می دهند.

دورکاری برای معماران


دورکاری برای معماران: ایجاد یک کار سالم / تعادل زندگی

الهام بگیرید : در سازماندهی امور روزمره خود ، از اطلاعاتی کمک بگیریدکه  نشان می دهد درخشان ترین مردم جهان روزهای خود را چگونه برنامه ریزی کردند.
ایجاد یک محل کار اختصاصی : وقت خود را برای راه اندازی یک دفتر کار خانگی  شخصی اختصاص دهید. برای افزایش بهره وری ، در نظر بگیرید با دسترسی به یک مانیتور بزرگ مانند تلویزیون ، یا در صورت امکان بودجه ، دو مانیتور ، بتوانید گردش  و کیفیت کار بهتری داشته باشید. اگر به نظر می رسد بیش از چند هفته از خانه کار خواهید کرد ، سرمایه گذاری روی یک کیبورد خوب و ماوس چند منظوره را نیز در نظر بگیرید. از ارگونومی نیز غافل  نشوید  و صندلی راحتی با پشتی مناسب پیدا کنید. صفحه نمایش خود را با استفاده از یک پایه یا کتاب درسطح چشم قرار دهید. از همه مهمتر ، اطمینان حاصل کنید که فضای خود را در محلی با تهویه مناسب ، که به نور طبیعی دسترسی دارد ، تنظیم کنید. 

بخوانید:  قیمت اوراق مسکن ۱۴۰۰ چند تمام می‌شود؟


ساعت کاری خود را مجددا ارزیابی کنید : کار کردن از خانه به معنای صرف زمان طولانی و قطع آن با یک زمان ناهار یک ساعته سخت نیست. با بررسی گردش کار خود ، ممکن است انجام وظایف خود را در ۵ ساعت بجای ۸ ساعت سنتی که در ساعات اداری موظف به انجام آن بودیو بگنجانید از این “زمان جدید” به عنوان فرصتی برای یادگیری نرم افزار جدید ، مطالعه موضوعی استفاده کنید که از عملکرد شما را افزایش خواهد داد.

شیوع COVID-19 باعث شده حدود 900 میلیون نفر در سراسر جهان در خانه های خود بمانند. در میان آنها معماران و طراحانی هستند که از آنها خواسته شده است تا از راه دور کار کنند تا از انتشار ویروس در محیط کار جلوگیری شود.سوال اینجاست که دورکاری برای معماران باید چگونه میسر است؟

دورکاری برای معماران: استفاده از تکنیک‌ها

کاهش حواس پرتی : با استفاده از تکنیک  Pomodoro برنامه خود در بلوک های کاری ۲۵ دقیقه ای بشکنید ،  پس از ۲۵ دقیقه کار باید برای مدت کوتاهی مثلاً ۳ تا ۵ دقیقه استراحت نمایید در این تکنیک، هر بازه ی زمانی ۲۵ دقیقه‌ای یک پومودورو نامیده می‌شود و پس از هر چهار پومودورو یک استراحت طولانی‌تر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای وجود دارد.
اگر با  تلفن و اینترنت دائما منحرف می شوید ، تلفن خود را در حالت پرواز یا حالت خواب قرار دهید و آن را دور از چشم خود قرار دهید.
ذن خود را بیابید: ذن تأکید فراوانی بر تفکر لحظه به لحظه و ژرف نگری به ماهیت اشیا جانداران و… به وسیله تجربه مستقیم دارد هنگام کار از خانه ، این نقطه انتقال بین کار و زندگی از همیشه مهمتر است. کلاسهای یوگا و مدیتیشن رایگان را که  برای رفع استرس و اضطراب طراحی شده اند ، بررسی کنید .
فعالیت را فراموش نکنید!: بسته به موقعیت مکانی شما ، اگر امکان ترک خانه برای ورزش وجود ندارد از برنامه های کمکی تناسب اندام در منزل استفاده کنید و در صورت امکان ، پیاده روی یا دویدن و تعامل با طبیعت یا حیاط منزل را فراموش نکنید.دورکاری برای معماران
تعطیل : هنگام کار از خانه انضباط مهم است. اگرچه حفظ سطح بهره وری در ساعات کاری اصلی شما بسیار مهم است ، اما جدا شدن از محل کار در صورت لزوم به همان اندازه مهم است.

باز کردن ذهن: آموزش آنلاین

یادگیری نرم افزار جدید : با روال جدید کاری ، اکنون زمان مناسب برای ادغام نرم افزار جدید در در برنامه های روزانه است میتوانید برای شروع زمان کمی را به یادگیری اختصاص  دهید و سپس ان را افزایش دهید.
بازدید مجازی از موزه و نمایشگاه ها : میتوانید موزه و نمایشگاه های بین المللی را که در حال ارائه تورهای مجازی هستند پیدا کنید و  به سفری مجازی بروید.
دوره های آنلاین بگذرانید :  دوره های آنلاین از دانشگاه ها و آموزشگاه های برتر این روزها  در دسترس عموم قرار دارند ، می توانید دوره محبوب خود را بیابید و از این زمان استفاده نمایید .
در مورد ساخت و ساز و متریال ها بیشتر بدانید : علاوه بر پوشش دوره های آنلاین مربوط به معماری میتوانید از دوره های آنلاین با تمرکز بر متریال ها و ساخت و ساز شرکت نمایید.
مهارت های نقاشی و اسکیس خود را بهبود ببخشید: رویکرد اسکیس و نقاشی میتواند بسیار سرگرم کننده باشد و احساسات شمارا تعدیل کند.
شنیدن مصاحبه های معماران برتر و تماشای گفتگوهای معماری TED نیز میتواند در این روزها برای معماران جذاب و سرگرم کننده باشد.