نخستین «پارک کشاورزی» کشور در مشهد افتتاح می‌شود
نخستین «پارک کشاورزی» کشور در مشهد افتتاح می‌شود
احسان قیطاقی مدیر پروژه رودپارک مشهد گفت: احداث پروژه پارک کشاورزی شهری برای نخستین بار در کشور فرصتی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد تا در فضای شهری به کشت گیاهان منطبق با آب و هوای مشهد بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما، پارک کشاورزی:‌ احسان قیطاقی اظهار داشت: رودپارک در طول ۱۴۰۰ متر پروژه به مساحت ۲۳ هکتار دو اتفاق خاص رقم خواهد زد که شامل احداث محوطه آب‌نمای موزیکال و فاز ۲۰ هکتاری پروژه احداث بوستان چهل بازه ۲ است.

مدیر پروژه رودپارک مشهد بیان کرد: البته در حال حاضر محوطه آب‌نمای موزیکال اجرا نخواهد شد اما ۴ هزار متر مربع آب نما بدون اجرای موزیکال ساخته خواهد شد.

احسان قیطاقی تصریح کرد: دومین موضوع و شاخصه‌ای که پروژه را با دیگر پروژه‌ها و پارک‌های سطح شهر متمایز می‌کند اجرای پارک کشاورزی شهری است که قرار است در طول ۶۰۰ متر و عرض ۲۵ متر زمین‌ها و اراضی موجود به قطعات کوچک‌تر تقسیم و بر مبنای این تقسیم، زمین‌ها به مساحت ۲۵متر و براساس یک نظام نامه فعال خواهد شد.

احسان قیطاقی گفت: واحد تحقیقات دانشگاه فردوسی،گروه کشاورزی دانشگاه فردوسی،جهاد دانشگاهی،سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با نظارت معاونت خدمات شهری در حال تدوین یک نظام نامه هستند تا بتوان از کشاورزی شهری بهره برداری بهینه کرد.

فراخوان عمومی پارک کشاورزی مشهد

قیطاقی بیان کرد: در این طرح قطعات ۲۵ متر زمین با فراخوان عمومی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و ۳۰۰ تا ۴۰۰ قطعه زمین است که با اهداف مختلف نظیر آموزش کشاورزی سالم و ارگانیک، توسعه و گسترش کشاورزی شهری،کمک به اقتصاد خانواده‌ها در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

بخوانید:  پیوند نمادین و اجتماعی حرم مطهر رضوی با شهر با «پیشخوان‌ زیارت»

مدیر پروژه رودپارک مشهد تاکید کرد: شهروندان در این ۲۵ متر براساس نظام‌نامه تعریف شده می‌توانند یکی از ۲۸ نوع گیاهی که تاکنون تصویب شده را پرورش دهند که با آب و هوای مشهد وفق پذیری دارد.

  • منبع خبر : تسنیم